www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 آذر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان رئیس اتاق بازرگانی

فساد و بی اعتمادی

سراپای مملکت و نظام را گرفته

 

 
 
 
 

در سومین همایش مبارزه با فساد اعلام شد: بیش از ۳.۵ میلیون در کشور بیکارند که اکثر آنها تحصیل‌ کرده هستند. رشد منفی سرمایه گذاری مزید بر علت شده است.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در همین همایش گفت:

پیش بینی شده که هر سال ۵۰ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی برای دسترسی به رشد ۸ درصدی باید داشته باشیم اما نظام بانکی کشور قادر به تامین منابع مالی برای سرمایه گذاری نیست.

علاوه بر مشکلات صندوق بازنشستگی، مشکلات ناشی از طلاق، اعتیاد و قتل را هم داریم و فراموش نکنیم که با دو چالش عمده فرار مغزها و کاهش سرمایه اجتماعی نیز روبرو هستیم. اکنون ۱.۵ میلیون نفر، در تدارک خروج از کشور هستند که این برای کشور خطرناک استعمده این افراد مهاجر، خبره و تحصیلکردگانی هستند که خروجشان برای کشور مناسب نیست. البته بحران بی اعتمادی که در کشور بوجود آمده، مثل خوره در تمام ارکان کشور نفوذ کرده است. پس اگر این چالش ها را به عنوان چالش های اساسی نظام اقتصادی کشور بدانیم، زیربنای همه آنها فساد است که اگر مبارزه با فساد در دستور کار جدی قرار گیرد، برای همه این چالش ها می توان نسخه پیچید.
اتاق بازرگانی تهران از سه سال قبل، به این فکر افتاده که راه رشد و پویایی اقتصاد کشور، مبارزه با فساد است که راههای خوبی نیز در این مسیر طی شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 آذر

 
 

اشتراک گذاری: