www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پناهجویان و مناسبات با روسیه و امریکا

سدهای پیش روی تشکیل

یک دولت ائتلافی در آلمان

 
 
 
 

 

مهلت صدراعظم آلمان برای تشکیل یک کابینه ائتلافی رو به پایان است و بتدریج زمزمه تجدید انتخابات پارلمانی در آلمان بالا گرفته است. همه پیش بینی ها می گویند که در صورت تجدید انتخابات، حزب صدراعظم آلمان حتی همان 30 و چند درصدی که درانتخابات بدست آورد را بدست نخواهد آورد و دوران 12 ساله صدراعظمی خانم مرکل به پایان خواهد رسید.

مذاکرات احزاب دموکرات آزاد، سبزها و اتحادیه دموکرات مسیحی برای تشکیل دولت ائتلافی تقریبا با شکست روبرو شده است.

 دو ماه از انتخابات سراسری آلمان می گذرد و هنوز دولت ائتلافی تشکیل نشده و امیدی به تشکیل آن نیز وجود ندارد، بویژه که حزب سوسیال دمکرات آلمان با درست  آموزی از شکست سنگین اخیرش در انتخابات دیگر مایل نیست در کنار حزب دمکرات مسیحی صدر اعظم آلمان قرار بگیرد.

آیا طبق قانون اساسی رئیس جمهور آلمان که پیشتر وزیر خارجه دولت صدراعظم کنونی آلمان بود و اگر مقام ریاست جمهوری را نپذیرفته و وارد انتخابات سراسری شده بود باحتمال قریب به یقین پیروز انتخابات بود، حکم به برکناری خانم مرکل و انتصاب یک رئیس دولت موقت تا پایان برگزاری انتخابات دوباره خواهد داد ؟ و یا خود خانم مرکل را به صدراعظمی منصوب کرده و ماموریت برگزاری یک انتخابات تازه را خواهد داد؟ در این صورت آیا پارلمان آلمان که حزب خانم مرکل یک فراکسیون اقلیت در آن دارد به خانم مرکل حتی برای دو ماه تا برگزاری انتخابات رای خواهد داد؟

سرانجام این کشاکش طی همین روزها اعلام خواهد شد. چالش اساسی مسئله پناهجویان و مناسبات با روسیه و امریکاست. سه موضوعی که به این آسانی احزاب نمی توانند بر سر آن به توافق برسند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 آبان

 
 

اشتراک گذاری: