www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دانش آموزان را برای

1400 سال پیش تربیت می کنند!

 
 
 
 

 

روحانی، بامداد شنبه اول مهر در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در هنرستان مدرس منطقه ۵ تهران حضور یافت و درباره محتوای کتاب های درسی سخنانی گفت که بر دل میلیونها پدر و مادر نشست. او گفت:

کتابهای درسی غیر از عوض شدن جلد، فونت، عکس و تغییر بعضی عبارت‌ها نسبت به زمانی که ما درس می‌خواندیم تغییر چندانی نکرده است. در حالیکه ما باید دانش‌آموزان را حداقل برای ۱۲ سال آینده تربیت کنیم؛ کتاب‌های درسی ما دانش‌آموز را برای دیروز تربیت می‌کنند نه برای فردا و حتی امروز. تدریس و اداره کلاس ها نیاز به تحول جدید دارد.  وقتی به صد سال پیش ایران بازمی‌گردیم و با کشورهای پیشرفته مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که در کشور نواقصی وجود دارد و ما از سرمایه و منابع‌مان بهترین استفاده را نکرده‌ایم.  دانش‌آموزان باید حداقل با کسب یک مهارت حرفه‌ای دوره دبیرستان را تمام کنند.

در شماره روز گذشته پیک نت عکس و شرحی درباره ترویج خرافات مذهبی در کتاب های درسی منتشر شد که همچنان در صفحه امروز نیز قابل دسترسی. روحانی با صراحت نتوانست درباره تحریف تاریخ و ترویج خرافات در کتاب های درسی چیزی بگوید و به کلیات بسنده کرد اما واقعیت بسیار تلخ تر از اشارات روحانی است. واقعیاتی که شورای باصطلاح انقلاب  فرهنگی اگر خود مروج آن نباشد، یا بی اطلاع است و یا با اطلاع و سکوت از کنار آن می گذرد و چشم می بندد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 مهر

 
 

اشتراک گذاری: