www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ایران می رود به استقبال

4 روز تعطیلات پشت هم!

 
 
 
 

 

از فردا بعد از ظهر سونامی سفر به صفحات شمال کشور آغاز خواهد شد. پنجشنبه نیمه تعطیل است و جمعه تعطیل و شنبه و یکشنبه هم تاسوعا و عاشورا و تعطیل. به این ترتیب 4 روز ایران تعطیل است و فرصتی طلائی برای سفر. سینه زنی و هر نوع مراسم مذهبی دیگر هم ربطی به سفر مردم ندارد و در هر شهری مردم بیشتر تماشاچی اند تا سینه زن و زنجیر زن و سنج کوب! هیچ تفریح دیگری در 4 روز تعطیل پیش رو وجود ندارد جز همین سفر و دور هم بودن و یا به تماشای دسته های سینه زن و زنجیر زن رفتن. حتی سینماها را هم حکومت تعطیل اعلام کرده و رسما اعلام شده:

همزمان با فرارسیدن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، تمام سینماهای سراسر کشور از ساعت ۱۷ جمعه هفتم مهرماه تا روز چهارشنبه ۱۲ مهر (سوم امام حسین) تعطیل است.»

در همین  اطلاعیه نوشته شده " براساس آماری‌ که از سینماها گرفته شده،  هیچکدام از آن‌ها در روز دوشنبه که فاصله عاشورا تا سوم امام حسین است نیز نمی خواهند باز باشند."

همین جمله آخر یعنی تائید رفتن مردم از تهران و بیهوده بودن باز شدن سینماها در روز دوشنبه بعد از تعطیلات 4 روزه. یعنی مردم آنقدر خسته از سفر باز میگردند که حال سینما رفتن در روز دوشنبه را ندارند! آنها که برای مارش اربعین به کربلا می روند هم در حقیقت با همان انگیزه هائی به این سفر میروند که دیگران به شمال می روند. بویژه که پول توی جیبی و خرج سفر و پول سوغات هم از حکومت می گیرند. تا پارسال که از شهرداری تهران به نیابت از سپاه می گرفتند و شورای تبلیغات اسلامی و بعثه بیت رهبری. امسال شاید شهرداری ندهد اما از جاهای دیگر، کمتر اما می گیرند.

هواشناسی  مرتب اعلام می کند که هوای گیلان و مازندران فقط تا پنجشنبه بهاری است و بعد از آن سرمای شدید شروع می شود. اما مردم میدانند که این هواسازی ها برای جلوگیری از سفر مردم است و به آن اهمیتی نمیدهند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 مهر

 
 

اشتراک گذاری: