www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محبوبیت خاتمی همچنان بیشتر می شود

محمد هاشمی، هم چوب

و هم نان برادر را می خورد!

 
 
 
 

 

محمد هاشمی برادر هاشمی رفسنجانی که سالها ریاست صدا و سیما را داشت و سالها عضو مجمع مصلحت نظام نیز بود هم نان هاشمی رامی خورد و هم چوب او را و از پدیده های نادر سیاسی در جمهوری اسلامی است.

نان برادرش را میخورد زیرا اگر برای هر انتخاباتی - مجلس یا ریاست جمهوری- نامزد شود مردم رای هاشمی رفسنجانی را به او میدهند. چوب هاشمی را می خورد زیرا شورای نگهبان و فرماندهان سپاه و بیت رهبری از این مسئله آگاه هستند و به همین دلیل رد صلاحیتش می کنند، چنانچه در انتخابات 96 کردند.

"آمد نیوز" در این روزها با او مصاحبه کرده است. هم درباره انتخابات 92 که هاشمی هنوز زنده بود و جنازه اش کف استخر کوشک پیدا نشده بود و هم در انتخابات 96 برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری خیز برداشت.

او دراین مصاحبه، درباره انتخابات 92 که در آن هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت شد و بیم می رفت که روحانی نیز رد صلاحیت شود و به همین دلیل محمد هاشمی را پیش انداخته بودند که ثبت نام کند تا رای هاشمی رفسنجانی را او بیآورد می گوید:

 

- آنطور که بعدا نیز مشخص شد، ضریب پیروزی من بالا بود. یعنی من اگر در انتخابات (92) باقی می ماندم، نسبت به کل رقبا شانس بیشتری داشتم. تلقی من این است که شاید عده ای آمادگی این را نداشتند که با ریاست من مواجه شوند! هرچند که این برداشت شخصی است. حتی وقتی من ثبت نام کردم صدا و سیما از من سوال می کرد که شما می مانید که با آقای روحانی رقابت کنید؟ اما پاسخ من این بود که با آقای روحانی رقابت نمی کنم. چون اصلا یکی از ادله یا دلایلی که آقای هاشمی می گفتند در صحنه باشید این بود که احتمال رد صلاحیت آقای روحانی را می دادند. یعنی بحث رد صلاحیت ایشان تقریبا بین یک عده ای خیلی فراگیر بود و می گفتند که قطعا رد صلاحیت می شوند. حتی یکی، دو بار مطرح کردند که در شورای نگهبان رای گیری شده و چند نفری رای داده اند.

در انتخابات 96 هم (که ثبت نام کرد اما شورای نگهبان او را رد صلاحیت کرد) من در انتخابات به اصولگرایان پیغام دادم و گفتم که به نظرم پوست خربزه زیر پای آقای رئیسی گذاشتند به این نحوی که ورود کرد و آقای قالیباف خارج شد. رای آقای قالیباف کمتر از آقای رئیسی بود. بالاخره این نحوه ورود و خروج و این مسائل همه از نظر مردم و از نظر سیاسی به ضرر ایشان بود. به نظرم آقای رئیسی جایگاهی پیدا کرده بود که اگر کمی صبر می کرد می توانست این سرنوشت را نداشته باشد. بالاخره مردم به امام رضا (ع) علاقمند هستند. در مجموع در بین اصولگرایان هم یک نظر در مورد ایشان نیست و نظرات متفاوتی وجود دارد.

درمجموع تناقض گویی و سوء عملکرد در جبهه اصولگرا، زیاد بوده و به همین دلیل هم خیلی مورد توجه و اسقبال مردم نیستند. اصلاح طلبان نیز در برخی جاها و در مقاطع مشکلاتی داشته اند و منکر این نیستم اما در مجموع وقتی مقایسه کنیم، محبوبیت آقای خاتمی در کشور خیلی زیاد است. بالاخره ایشان یک حرف می زند و حرفش کلی بار مثبت و رای دارد. این نشان از محبوبیت ایشان بین مردم است. اما یک چنین چهره ای در اصولگرایان وجود ندارد.

آقای خاتمی چهره محبوبی است حتی اگر ممنوع التصویر و ممنوع الکلام نیز باشند چیزی از محبوبیت ایشان کاسته نمی شود بلکه بیشتر نیز می شود. این نوع رفتارها و مسائل نتیجه اش همان می شود که سر صندوق رای شاهد هستیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 مهر

 
 

اشتراک گذاری: