www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

معنای تکذیب خبری، که  

مردم پذیرفته اند، یعنی تائید آن

 
 
 
 

 

در ارتباط با تحقیقات ضد جاسوسی از رئیس قوه قضائیه و اخبار مربوط به بازداشت دختر وی باتهام جاسوسی برای انگلستان که در دو شماره گذشته پیک نت انعکاس یافت، روز گذشته وزیر اطلاعات گفت که هیچیک از بستگان رئیس قوه قضائیه در مظان اتهام جاسوسی نیستند (مقدمه چرخش پرونده به رابطه عاشقانه زهرا آملی لاریجانی دختر رئیس قوه قضائیه با یکی از فرماندهان ضد اطلاعات سپاه و...)

بصورت همزمان خود رئیس قوه قضائیه نیز گفت: این هجمه ها به اینجانب و خانواده ام از سوی اراذل و اوباش فراری فتنه 88‌ است و آنها حقیرتر از آن هستند که بخواهیم پاسخی به آنها بدهیم...."

(یک روزنامه نگار قدیمی، شب گذشته با پیک نت تماس تلفنی گرفت و خاطره ای را تعریف کرد که شرح دقیق تکذیب های رئیس قوه قضائیه و وزیر اطلاعات است. عین داستان را نقل می کنیم:

" یک روز الهیار صالح وزیر کشور دولت مصدق که پس از کودتای 28 مرداد نیز از محبوب ترین چهره های ملی باقی ماند و اهل کاشان بود، دردانشگاه تهران سخنرانی داشت و من برای تهیه گزارش این سخنرانی به محل اعزام شدم. صدای الهیار صالح را ضبط کردم و خلاصه سخنرانی را تنظیم و برای انتشار در اختیار سردبیر وقت، مرحوم "دکتر سمسار" گذاشتم. گزارش عینا منتشر شد و با استقبال مردم هم روبرو شد. فردای آن روز برای کار دیگری در کنار میز سردبیر بودم که تلفن زنگ زد. آنسوی خط  الهیار صالح بود که پس از چاق سلامتی با سردبیر چیزهائی به دکتر سمسار گفت که من نمی شنیدم اما معلوم بود که اصرار دارد آنچه از سخنرانی اش چاپ شده تکذیب شود. دکتر سمسار که درعین سیاستمداری و استادی در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران سردبیری استخواندار و سرد و گرم روزگار چشیده ای بود به الهیار صالح گفت "آقای دکتر، ما حرفی نداریم. آنچه چاپ شد را تکذیب می کنیم، اما شما میدانید که از نظر مردم تکذیب یک خبر یعنی تائید آن؟"

(عکس: از راست به چپ: کاظم حسیبی، الهیار صالح و دکتر مصدق در ابتدای نخست وزیر مصدق و سفر به امریکا در دیدار با وزیر خارجه وقت که درعکس دیده می شود)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 مهر

 
 

اشتراک گذاری: