www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نامه مطهری به آملی لاریجانی

رئیس قوه قضائیه در چاله

تمرین نشستن جای رهبر!

 
 
 
 

رئیس قوه قضائیه در هر مسئله سیاسی و اقتصادی اظهار نظر می کند اما درباره ویرانه قوه قضائیه سکوت. دلیل این امر آنست که او عجله دارد خود را فردی مطلع برای نشستن جای علی خامنه ای معرفی کند و به همین دلیل مدام در چاله چوله مسائلی می افتد که اصلا درباره آنها آگاهی ندارد. درست شبیه چاله هائی که ابراهیم رئیسی با نامزدی خود برای ریاست جمهوری افتاد و دستش رو شد که اصلا درجریان مسائل داخلی و بین المللی نیست.

تازه ترین پاسخی که رئیس قوه قضائیه به حسن روحانی داده و قطعا در روزهای آینده مجبور می شود یکنوعی آن را رفع و رجوع کند اینست که "ایشان 4 سال دور برجام سینه می زد و از کار مملکت غافل بود!" (لابد احمدی نژاد زنجیر می زد و غافل نبود و آن فاجعه را بوجود آورد و ایشان هم حامی او بود!)

روز گذشته علی مطهری پاسخی حقوقی به رئیس قوه قضائیه داد که بخش هائی از آن را در ادامه می خوانید:

منظور سخن رئیس جمهور در باره بازداشت های سیاسی اینست كه وقتی مثلا خبرنگاری توسط دادسرای رسانه به نحو نامناسبی بازداشت می‌شود، بعد از آن تا مدتی حتی خانواده او از محل نگهداری او اطلاع ندارند و در حالی كه طبق قانون اساسی باید ظرف 24 ساعت تفهیم اتهام شود و سپس كیفرخواست برای او صادر و به دادگاه ارسال شود مدت طولانی برخلاف قانون در بازداشت انفرادی باقی می‌ماند به این امید كه تحت فشار روحی و جسمی اعترافی در جهت اتهام خود انجام دهد، نه اینكه ابتدا دلایل و اسناد متقنی وجود دارد و بعد او بازداشت می‌شود. نمونه آن بازداشت آقای ساسان آقایی روزنامه‌نویس است كه بیش از یك ماه است در بازداشت به سر می‌برد یا خانم هنگامه شهیدی كه بیش از شش ماه در بازداشت به سر ‌برد و سرانجام با زور اعتصاب غذا از زندان آزاد شد بدون آنكه كوچك‌ترین سند یا دلیلی در اثبات اتهام او به وی ارایه كنند.

تا کی نمایندگان پناه خانواده بازداشت‌شدگان باشند و پی در پی به ما مراجعه كنند در حالی كه كار زیادی هم از ما برنمی‌آید.

رییس محترم قوه قضاییه كه هر‌چند وقت یك بار درباره سیاست جهانی و برجام و مسائل خاورمیانه اظهارنظر می‌كنند و البته این كار در ذات خود مذموم نیست بلكه مفید است، خوب است كه هر چند وقت یكبار نیز شخصا در جمع خبرنگاران یا دانشجویان حاضر شوند و به سوالات گوناگون آنها پاسخ بدهند و این كار را خلاف شأن خود ندانند. ما از علی علیه السلام بالاتر نیستیم كه در زمان خلافت خود فرمود از من در پنهان و آشكار انتقاد کنید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 مهر

 
 

اشتراک گذاری: