www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مهر ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه ایسنا با علی مطهری

روحانی در دست انداز

هماهنگی با رهبر و نهادها

 
 
 
 

 

کابینه دوم روحانی هنوز کامل نیست. از جمله، وزارت علوم و وزارت نیرو هنوز با سرپرست اداره می شود. ظاهرا روحانی ریش و قیچی تعیین کابینه را داده دست رهبر و هنوز با وی بر سر وزیر علوم به تفاهم نرسیده و فردی را برای وزارت علوم به مجلس معرفی نکرده است. درهمین ارتباط روز گذشته علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت:

درباره وزارت نیرو گویا قرار است آقای اردکانیان هفته آینده به عنوان وزیر به مجلس معرفی شود و من شنیده‌ام ایشان فرد مناسبی است اما باید تحقیقات لازم درباره‌اش انجام شود.

رئیس‌جمهور باید وزیر علوم را تاکنون معرفی می‌ کرد. علت طولانی شدن معرفی وزیر علوم به روش آقای روحانی بر می گردد. ایشان می خواهد رضایت همه نهادها و دفتر رهبری را جلب کند و چنین چیزی ممکن نیست. در واقع حق مجلس ضایع می شود. تنها نهادی که باید نظر بدهد، مجلس است. رئیس‌جمهور باید گزینه پیشنهادی خود را معرفی کند و مجلس باید نظر بدهد.

نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی نباید در کار یکدیگر دخالت کند. شبیه این اتفاق در انتخاب استانداران هم رخ می‌دهد. برای انتخاب یک استاندار همه اعم از امام جمعه و نماینده مجلس و نهادهای نظامی و غیره وارد می شوند. اگر صرفا پیشنهاد بدهند اشکالی ندارد اما پیشنهاد می دهند و می گویند باید همین معرفی شود و الزام ایجاد می کنند و دست وزیر کشور و دولت را می بندند.

دولت باید در این مواقع مستقل تصمیم بگیرد و عمل کند. الان در معرفی وزیر علوم آقای روحانی باید آن کسی را که خودشان اصلح می دانند، معرفی کنند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشند. همین سرپرست فعلی وزارت علوم آقای دکتر سید ضیاء هاشمی به نظرم مناسب است. چرا کار را معطل کرده‌اند؟ آقای احمدی نژاد در اینگونه موارد مستقل تر عمل می کرد و کمتر اجازه دخالت می داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 مهر

 
 

اشتراک گذاری: