منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 شهریور 1396

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار شهرستان ها و استان ها

 

جاده هراز از همان ابتدا که ساخته و افتتاح شد مشهور شد به جاده ای که در طول سال چند بار سنگ در آن سقوط می کند و بسته می شود. حتی اسم آن را گذاشته بودند جاده سنگی. همان زمان که بحث ساختن این جاده بود بسیاری از کارشناسان توصیه کردند بجای جاده هراز؛ جاده خاکی فیروز کوه عریض شده و آسفالت شود و تهران را وصل کند به شمال اما استدلال دیگر این بود که جاده هراز بسیار کوتاه تر از جاده فیروز کوه است و درست هم بود. حالا هر دو جاده اسفالت است و رفت و آمد از آن انجام می شود اما جاده هراز همچنان به جاده سنگی شهرت دارد. البته این جاده یک شهرت دیگری هم دارد که کمی سیاسی و بیشتر غیر سیاسی است.

مهندس پالانچیان که از ارامنه ایران بود این جاده را ساخت. البته طراح او بود و سازنده شرکتی که متعلق به او بود. سرمایه داری بود نسبتا جوان، قد بلند و خوش سیما. همین مشخصات کافی بود تا خواهر دوقلوی شاه "اشرف" تقاضاهايی از او داشته باشد. شاید هم با همین طمع قرار داد جاده هراز را دادند به پالانچیان. از اشرف اصرار و از پالانچیان انکار. زیر بار همخوابگی با اشرف نرفت که نرفت تا آنکه بار آخر اشرف او را دعوت کرد به ویلايی که در شمال داشت. پالانچیان با هواپیمای اختصاصی اش رفت و می گویند اشرف برابر او حتی زانو زد که شب را با او صبح کند اما پالانچیان مغرور که این عمل را تن فروشی میدانست زیر بار نرفت. بدستور اشرف هواپیمایش را دستکاری کردند تا هنگام بازگشت به تهران سقوط کرد که سقوط هم کرد و پالانچیان کشته شد.

حالا در جمهوری اسلامی هم تابستان و زمستانی نیست که جاده هراز یا براثر سقوط سنگ و یا بهمن بسته نشود و مردم در جمهوری اسلامی هم عادت به این خبر کرده اند، اما این بار، آخر هفته که مسافران از شمال باز می گشتند نه سنگ و نه بهمن در جاده هراز سقوط نکرد بلکه کابل برق سقوط کرد و جاده بسته شد. در دهانه تونل زیارباغ، بعد از پلور زیبايی که دشت شقایق است و آغاز رسیدن به آمل. این عکس مربوط به ترافیک سنگین بسته شدن تونل زیار باغ بعد از سقوط کابل برق است.

جشن شیشلیک شاندیز/عکس

http://aftabnews.ir/fa/news/472861

جابه‌جایی یک روستا

http://aftabnews.ir/fa/news/472854

خودکشی دسته‌جمعی اشرار در لرستان

http://aftabnews.ir/fa/news/472836/

با هم سری بزنیم به بیمارستان شهدای تجریش

http://fararu.com/fa/news/328139

مدیر سازمان دانش آموزی هرمزگان استعفا کرد

http://fararu.com/fa/news/328111

اردوهای دانش‌آموزی تا اطلاع ثانوی معلق شد

http://khordadnews.ir/fa/news/235043

جمع‌آوری قلیان‌فروشی‌های شهر رفسنجان

http://www.isna.ir/news/96061207193

سقوط کابل برق وسط جاده هراز

http://aftabnews.ir/fa/news/472897


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: