www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چرا احمدی نژاد

یکباره علیه رهبر زنجیر پاره کرد؟

 
 
 
 

در روزهای اخیر، اخبار مربوط به بازداشت دو تن از فرماندهان سپاه که فعالیت اقتصادی می کرده اند و در واقع فرمانده اقتصادی بوده اند تا فرمانده نظامی منتشر شده است. این دو عبارتند از سردار گلرخسار و سردار مسعود مهردادی که هر دو با شهرداری و شخص قالیباف در ارتباط اقتصادی بوده اند.

گلرخسار مدیر عامل شهرک دریاچه چیتگر بوده که در اختیار سپاه است. شهرک دریاچه یکی از بزرگترین بنیادهای اقتصادی وابسته به سپاه است. گفته می شود "مه افرید" امیرخسروی نیز با همین شرکت در ارتباط بود که باتهام بزرگترین اختلاس محکمه حکومتی و نیمه علنی و اعدام شد. اما اعدام او صرفا برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت های اقتصادی سپاه بود. کاری که می خواستند با "بابک زنجانی" نیز بکنند و با اعدام وی پرونده او را ببندند و از افشای چهره های پشت پرده ماجرای وی جلوگیری کنند. هم روحانی و هم جهانگیری با اعدام وی پیش از مشخص شدن کسانی که زنجانی تحت حمایت آنها میلیاردهای دلار پول مملکت را به غارت برد مخالفت کردند و حتی در مناظره های اخیر انتخابات ریاست جمهوری نیز آن را مطرح کردند. حتی روحانی در سخنرانی مشهد گفت آن که با امضای او 8 میلیارد دلار پول مملکت به باد رفت اکنون در ستاد رئیسی فعال است!

از دو سرداری که گفته می شود بازداشت شده اند، بعنوان شاه ماهی های بزرگترین اختلاس های دوران احمدی نژاد یاد می شود. آیا سخنرانی ها و مصاحبه های قبل از انتخابات 29 اردیبهشت احمدی نژاد که مستقیما علی خامنه ای را هدف گرفت زمینه ساز این بازداشت ها شد؟ آیا طرح مشترکی فاش شده که منجر به این دستگیری ها شده است؟ شمار سرداران دستگیر شده در چه سطح و شماری است؟ آیا احمدی نژاد نیز بازداشت علنی و رسمی خواهد شد؟ آیا ریشه و دلیل رد صلاحیت او برای انتخاباتی که قطعا در آن رای نمی آورد و شکست می خورد به این مسائل پشت پرده مربوط بود؟

گران ترین ساختمان های چیتگرمتعلق به سپاه است. آیا قالیباف و عیسی شریفی نیز بزودی ناپدید می شوند و یا بازداشت؟

کمی به عقب بازگردیم: مه آفرید دویست و نودمین ثروتمند جهان بود. «شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا» که مه آفرید نیز با آن در ارتباط مستقیم بود در سال 89 در راستای اجرای اصل تغییر یافته ۴۴ قانون اساسی 96 درصد سهام ماشین سازی لرستان، ۹۵٫۲ درصد از سهام گروه صنعتی فولاد ایران، ۹۵ درصد از سهام مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) و ۳۹٫۵ درصد از سهام فولاد اکسین خوزستان را خریداری کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: