ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی وزیر ارتباطات

مجریان 8 سال فاجعه

پشت یکنفرجمع شده اند

 
 
 
 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت روحانی روز دوشنبه در یک همایش گفت:

 پس از انتخابات دهمین دوره مجلس فشارها برای محدود کردن شبکه های اجتماعی افزایش یافت اما مردم به مرحله ای رسیده اند که اگر این شبکه ها بسته شود هم دنبال انتخاب فرد دیگری نمی روند. بستن شبکه های اجتماعی انتخاب مردم را تغییر نمی دهد. عده ای فکر می کنند وقتی همه راه ها بسته شود، مردم فقط آنچه را که به صورت رسمی منتشر می شود می بینند.

امروز در فضای آی.سی.تی هر فردی می تواند تولید کننده محتوا باشد؛ زیرا امروز انتشار اندیشه فقط از طریق یک روش خاص نیست. امروز دیگر نمی توانیم قیم مردم باشیم و به آنان بگوییم چه مطلبی را بخوانند و چه مطلبی را نخوانند. طبیعی است در برابر هر پدیده ای به جوامع سنتی، در ابتدا عده ای از سر دلسوزی به دنبال جلوگیری از ورود آن هستند اما پس از ورود، به دنبال ایجاد مانع هستند و سپس در پی محدودسازی آن می روند. پس از اینکه مخالفان نتوانستند پدیده نو را محدود سازند، آن را رها می سازند. عیب کار اینجاست که فقط متولیان اصلی عذاب می کشند و با سختی روبرو می شوند.

در سه سال گذشته بحث اینترنت، شبکه های اجتماعی و دسترسی آزاد به اطلاعات به عنوان موضوعاتی به شمار می رفت که می توانستیم بر سر آنها به راحتی با مردم تفاهم کنیم اما فشار آوردند و آن را سیاسی کردند.

آگاهی مردم افزایش یافته است و عملکرد، افکار، رفتار و گذشته افراد را از یاد نمی برند. کسانی که هشت سال تحریم ها و مشکلات دیگر را بر کشور وارد و روابط خارجی را با همه کشورها قطع کردند- به گونه ای که حتی برای ثبت نام یک استاد در یک همایش بین المللی مشکل داشتیم و همه ارتباط ما فقط با چین، آن هم با هزینه های چند برابری بود- اکنون ادعا می کنند می خواهند ایران را یک شبه گلستان کنند. جالب اینکه همه کسانی که در آن دوران وزیر و مسوول بودند و آن وضعیت را به کشور تحمیل کردند، اکنون پشت سر فرد دیگری رفته اند و تبلیغات و شعارهایی می دهند که اگر کسی از آنها شناخت نداشت شاید این حرف ها را می پذیرفت اما کارنامه آنها برای مردم روشن است. واعظی تاکید کرد اینها می ترسند که واقعیت ها روشن شود. (کارگزاران دوران احمدی نژاد پشت سر رئیسی قرار گرفته اند)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: