ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از یک نامه دریافتی از ایران

قالیباف نشان داد

که عکس برگردان احمدی نژاد است!

 
 
 
 
 

 

مناظره را تقریبا در یک دورهمی دوستانه دیدم. جهانگیری نماینده اصلاحات بود، نماینده خاتمی به تعبیر مردم. از تریبونی رسمی که هیچگاه در اختیار اصلاح طلبان نبوده با دفاعی جانانه و پر مایه از اصلاح طلبان مهر خود را بر پیشانی مناظره کوبید. خود را رک و راست نماینده جناح اصلاح طلب معرفی کرد. با این کار بر اعتبار مردمی خودش افزود. واقعیت این است که اصلاح طلبی دیگر یک رویکرد و تنها یک اندیشه نیست. اصلاح طلبی در مردم نهادینه شده است. شاید اگر جز جهانگیری نامزد اصلاح طلب دیگری هم می توانست کاندیدا شود می توانست در ارائه برنامه های دولت اعتدالگرای روحانی و دفاع 4 ساله موثر باشد. راستی این را هم بگویم که چقدر جای زنان و طرح مطالبات زنان در این انتخابات و مناظره ها خالی بود.

هم در محفلی که مناظره را دیدم و هم امروز در شهر با هرکس که در باره این مناظره صحبت کردم متفق القول بودند که قالیباف احمدی نژادی دیگری است و بازنده اصلی مناظره اول شخص او بود. خشمگین بود و وقیح. چنان که با توجه به افشاگری هائی که طی ماهها و هفته ها و روزهای اخیر درباره عملکردش در تهران شده - از جمله تراکم فروشی و پلاسکو- دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و اگر مردم ترکیب شورای شهر را عوض کنند قطعا رفتنی است. آمده بود تا به دولت و روحانی بتازد و نابود کند به هر قیمتی. با توسل به دروغ های گازانبری که با خصلت نظامی اش سازگار است.

رئیسی آن که قرار بود رقیب روحانی باشد! آنقدر ضعیف بود که اصلا در مناظره دیده نشد. البته قالیباف هم در کمرنگ جلوه دادنش بی اثر نبود تا بتواند خودش تنها نامزد اصولگرایان نشان دهد. رئیسی با رنگ پریده و حرف های بی پشتوانه اش نشان داد که فاقد هویت سیاسی است. شاید در اتاق های دربسته تصمیم گیری و قتل و کشتار قاطعیت (قاتلیت) داشته باشد اما در مناظره "خائف" بود.

میرسلیم هم بنظر مردم آمده بود که بگوید این آخرین نفس های موتلفه است در قالبی مودب و متین. و گاه هاج و واج از این همه بی اخلاقی قالیباف.

تا برگزاری انتخابات 20 روز دیگر باقیست. روحانی گزینه و انتخاب مردم است. جهانگیری که برای کمک به دولت اعتدالگرای روحانی آمده قطعا رویکرد مردم به روحانی را تشدید  خواهد کرد!

آنطور که در امروز در شهر دیدم روحانی در دور اول رای می آورد. حماسه ای شبیه به دوم خرداد! مردم ما محشرند. ضمن آن که صبور هستند، شعور سیاسی دارند. پای صحبت هر کدام که بنشینی برایت به زیباترین شکل می تواند شرایط و واقعیت های جامعه را ترسیم کند و نتیجه درست هم بگیرند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: