ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یادداشت انتخاباتی عبدالله نوری:

من روحانی را موفق میدانم

و بار دیگر به او رای میدهم 
 
 
 
 

 

عبدالله نوری، آخرین نماینده آیت الله خمینی در سپاه، اولین وزیر کشور دولت محمد خاتمی و بنیانگذار روزنامه "خرداد" که به جرم حمایت از کرباسچی و برخی خبرهای پشت خط قرمز (از جمله تجاوز به پسر بچه ها در برخی مساجد جنوب تهران توسط بسیج این مساجد) در روزنامه خرداد محاکمه و زندانی شد درمقاله کودتاهی که «شرق» منتشر کرد نوشت:

من از حسن روحانی حمایت می کنم زیرا دولت او نه ‌تنها در سیاست خارجی، بلکه در مسائل اقتصادی و کنترل تورم و نیز موضوعات فرهنگی چنان عملکرد خوبی از خود ارائه داده که باید دوباره تکرار شود. اگر تنها ابراهیم رئیسی نامزد این انتخابات بود، من برگه رأی را سفید به صندوق می‌انداختم. دراین انتخابات پیش از آن که اشخاص مورد بحث باشند، دو جریان فکری مقابل هم هستند و مردم باید بین این دو جریان فکری یکی را انتخاب کنند و آمادگی پذیرش هزینه‌های احتمالی آن را هم داشته باشند. 
‌به عقیده من، آقای روحانی در دوره چهارساله ریاست‌جمهوری، فراتر از حد انتظار ظاهر شد. آنچه انجام شد فراتر از تصورم بود. 

 ‌گاهی مطرح می‌شود که آقای روحانی تنها در حوزه سیاست خارجی و برجام موفق بوده؛ درحالی‌که من معتقدم ایشان در حوزه‌های گوناگون موفق بوده است. در بخش بهداشت و درمان و انجام طرح سلامت، در بخش کشاورزی، در بخش روستایی و رفع نیازمندی‌های روستاییان، در بخش نفت و گاز و پتروشیمی، حمل‌ونقل و موارد گوناگون دیگر. کنترل تورم مسئله بسیار مهمی است که این دولت انجام داده است؛ تبعات منفی رکود نسبی را در مرحله کنترل تورم پذیرفته تا پس از آن، رونق اقتصادی را همراه با کنترل تورم آغاز کند. در واقع می‌توان سال ٩٥ را سال آغاز رونق اقتصادی همراه با کنترل تورم نامید. 

‌فکر نمی‌کنم در دوره‌ای که مرحوم مصدق در راستای ملی‌شدن صنعت نفت گام برداشت، در کشور خودش تا حد روحانی در مرکز هجمه قرار گرفته باشد. یک رئیس‌جمهور و یک دولت با هماهنگی‌ها و هدایت‌های لازم تلاش کردند و در یک بازی

برد – برد، اقدامی انجام دادند که افراطی‌ترین جریانات جنگ‌طلب دنیا با آن مخالف بودند؛ اما موفق نشدند. 
‌به نظرم مخالفت با برجام، ناشی از یک دعوای سیاسی است. حتی بحث‌های اقتصادی و معیشتی هم بهانه سیاسی دارد؛ یعنی برخی که در پی تصاحب قدرت هستند، یک روز احساس می‌کنند با طرح مسائل اقتصادی به این هدف می‌رسند و در نتیجه مدام از معیشت مردم دم می‌زنند؛ درحالی‌که اینان همان کسانی هستند که اگر دیروز به ایشان می‌گفتند معیشت مردم، می‌گفتند این بحث فرعي است و باید به مسائل ارزشی و معنوی پرداخت و به ما اتهام می‌زدند که دنبال مسائل مادی هستیم. 
 

برای من شفاف نیست که در قوه قضائیه، ایشان (رئیسی) چه اقدام مثبتی انجام داده است. در سازمان بازرسی، در دادستانی، در معاونت اول قوه قضائیه، در دادگاه ویژه روحانیت، چه کارنامه موفقی داشته است؟ ‌اینکه ایشان (رئیسی) بگوید می‌خواهیم با فساد مقابله کنیم، خیلی خوب است، اما مهم‌ترین دستگاه مبارزه با فساد، قوه قضائیه است؛ نهایتا اگر دستگاه اجرائی هم متوجه فساد شود، به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد. بنابراین اگر دستگاه قضائی خوب عمل کرده، پس فساد جمع شده و ایشان با چه‌چیزي می‌خواهد مبارزه کند؟ اگر هم فساد همچنان وجود دارد، پس ایشان در مسئولیتش در قوه قضائیه در مبارزه با فساد چه کرده است؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: