ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 فروردین ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه 72 تشکل دانشجوئی

قانون اساسی پایمال می شود

مردم از حقوق خود بی خبرند!

 
 
 
 
 

۷۲ تشکل دانشجویی سراسر کشور در بیانیه‌ای، ضمن اعتراض به مشکلات و موانع بی‌شمار موجود بر سر راه فعالیت دانشجویی، بر اجرای  قانون اساسی و آزادی‌های مصرح در آن تاکید کردند. آنها در بیانیه خود، از جمله نوشتند:

"در حالی آمدن سی و نهمین بهار پس از انقلاب می رسد که نسبت به آگاهی قسمتی از ملت ایران از آزادی‌های مصرح در قانون اساسی تردید داریم.

تعلیق هفت انجمن اسلامی در چند ماه اخیر یادآور گذشته‌های نه چندان دور و سیاست‌های دولت نهم و دهم در قبال دانشگاه است. انجمن‌هایی که اکثراً بعد از انتخابات سال ۹۲ و با تاسی از قانون و مشی اصلاح‌طلبانه تشکیل شده‌اند. این برخوردها در حالی است که هیات‌های نظارت موجود در دانشگاه با چینش سخنرانان مراسم‌ها یا دخالت‌های فراقانونی در روند برگزاری برنامه‌های انجمن‌ها، با بهانه‌ی مصلحت‌اندیشی به صورت سیستماتیک به نقض آشکار قانون روی آورده‌اند. دخالت‌های بیرونی و احضارهای دانشجویان به نهادهای خارج از دانشگاه نیز باعث مضاعف شدن مشکلات برای فعالین دانشجویی شده است؛ به‌طوری که احضارهای قضایی به سقف ۵۰ نفر نزدیک شده است و فعالین انجمن‌های اسلامی قسمت بزرگی از احضارشدگان را در کنار فعالین نشریاتی تشکیل می‌دهند."

اسامی انجمن ها در پایان این بیانیه نوشته شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: