ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شمخانی پس از بازگشت از کابل:

دو نماینده امریکا پیشنهاد

مذاکره ایران و امریکا را دادند

 
 
 
 
 

 

سایت خبری اسپوتنیک نوشت: سرلشگر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که از سفر و مذاکرات محرمانه اما گسترده با مقامات افغانستان بازگشته، گفته است که در جریان سفر به افغانستان، نماینگان آمریکا پیشنهاد مذاکره با ایران را ارائه دادند. شمخانی اضافه کرده است:

"در آغاز سال نوی میلادی در حالی که جریان قدرت جهانی به دو‌ جبهه ثبات‌گرایان و بی‌ثبات‌کنندگان تقسیم شده، ملت‌های منطقه در شکل‌گیری جبهه مقاومت نقش بسزایی داشتند و ما باید این موضوع را در چهلمین سال پیروزی انقلاب تبیین کنیم."

شمخانی در پی این تقسیم بندی من درآوردی خود نگفته که چه پاسخی به امریکائی ها داده و از خواست آنها از چه کانالی در افغانستان مطلع شده است؟ و اساسا چگونه شده که یکباره امریکائی ها در افغانستان طالب مذاکره شده اند و از قبل پیام و تدارکی در کار نبوده است!

شمخانی اضافه کرد: آمریکا امروز با دو نوع خروج اختیاری و اجباری روبرو است. خروج از سوریه به دلیل شکست استراتژی های آنها بود، آنها در افغانستان نیز شکست خورده و احساس کرده اند که 17 سال حضور آنها در افغانستان هیچ دستاوردی برای آنها نداشته و تروریسم و مواد مخدر چندین برابر شده است.

در زمان حضور دمکرات ها در کاخ سفید پیشنهاد مذاکره دادند و گفتند ما حق غنی سازی را به شما می‌دهیم و برجام شکل گرفت، اما ترامپ همه توافق ها را زیر پا گذاشت.

امروز نیز آنها حرف از مذاکره می زنند، در افغانستان دو نماینده آمریکا به بنده مراجعه کردند و گفتند آمریکا می خواهد با شما مذاکره کند، اما آمریکا عهد شکن و غیر قابل اعتماد است پس مذاکره با آنها معنایی ندارد.

(این سخنان یعنی به پیام آوران گفته شده که اگر عهد شکن نباشید مذاکره می کنیم!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 دی

 
 

اشتراک گذاری: