ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو سال فاصله میان لقب "امام" تا لقب "دجال"!

 
 

 

 

هیچ تحقیق منصفانه ای درباره مواضع احزاب و سازمان های سیاسی در جریان انقلاب 57 نمی تواند بدون جمع آوری و مطالعه اعلامیه هائی باشد که آنها در جریان آن انقلاب صادر و منتشر کردند و مطبوعات وقت نیز عموما یا تمام و یا بخشی از آنها را منتشر کردند. این احزاب روزنامه های مخصوص (ارگان) خود را نیز داشتند و متن کامل اطلاعیه ها و بیانیه های آنها در این روزنامه ها نیز منتشر می شد. بدین ترتیب تحقیق درباره احزاب و سازمان های سیاسی فعال در انقلاب 57 سه منبع دارد:

1- روزنامه های ارگان آنها،

2- روزنامه های رسمی کشور در آن زمان

3- و بالاخره اعلامیه ها و بیانیه های این احزاب.

از جمله این سازمان ها، سازمان مجاهدین خلق است که علیرغم این که خود را متولی و پدرخوانده انقلاب می دانست و داعیه رهبری آن را داشت، اعلامیه بالا را در آبان ماه 1358 خطاب به آیت الله خمینی با القابی که می خوانید منتشر کرد و در روزنامه ارگان این سازمان بنام "مجاهد" منتشر شد. این که دو سال پس از این اطلاعیه این سازمان با دادن لقب "دجال" به آیت الله خمینی چه کرد و چه مواضعی را رونمائی کرد (اعلام قیام مسلحانه و بلافاصله انفجار و ترور) و یا این که امروز در مهاجرت چه می گوید و چه مواضعی دارد یک بحث است، اما بحث مهم تر آنست که آنها در جریان انقلاب چه مواضعی داشتند و نبايد فراموش شود.

ما این اطلاعیه ها از احزاب و سازمان های سیاسی را نیز تا آنجا  که بتوانیم در کنار صفحه اول روزنامه ها منتشر خواهیم کرد. چه از دوران شاه و چه از دوران انقلاب و سالهای اول پس از انقلاب.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول آذر

 
 

اشتراک گذاری: