ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 9 مرداد

ترکیه گام به گام

از امریکا و ناتو فاصله میگیرد؟

 
 
 
 

 

روز گذشته تلویزیون "روسیه 24" در گزارش تفسیری خود از اجلاس اخیر پیمان بریکس در افریقای جنوبی که با حضور رهبران روسیه، چین، افریقای جنوبی، برزیل و هندوستان تشکیل شده و شماری از رهبران کشورهای جهان نیز بعنوان مهمان دعوت شده بودند گفت: در اجلاس اخیر، رئیس جمهور ترکیه نه تنها تقاضای عضویت در این پیمان را کرد بلکه پیشنهاد کرد که به آخر اسم بریکس یک "ت" هم اضافه شود که علامت حضور ترکیه در آنست. این پیشنهاد را رهبران بریکس رد نکردند.

پس از این گزارش، شبکه تلویزیونی روسیه "آر ت" نیز بخش هائی از مصاحبه اردوغان را که پس از بازگشت از اجلاس بریکس انجام داده پخش کرد. اردوغان در این مصاحبه گفت:

ایالات متحده میتواند یکی از متحدین خود یعنی ترکیه که عضو ناتوست را از دست بدهد زیرا ما را به دلیل دستگیری یک کشیش به اتهام همکاری با "فتح الله گولان" و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) تهدید به تحریم کرده است. ما این تهدید ترامپ را " جنگ روانی میدانیم. ضمنا در صورت عدم تحویل جنگده های اف 35 ما می توانیم از امریکا به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کنیم. در عین حال، ما به فکر تهیۀ آلترناتیوِ این جنگنده ها (جنگنده های روسی) خواهیم بود" .

مجلس امریکا طی مصوبه ای بدلیل  خریدِ سیستم پدافند هوایی اس-400 روسی  از سوی ترکیه  از ارسال این جنگنده ها به ترکیه  جلوگیری کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: