ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شاه بیت سخنرانی رهبر در دانشگاه امام حسین

چرا رئیس جمهور استعفا بدهد

اما رهبر به رفراندم گذاشته نشود؟

 
 
 
 

 

رهبر جمهوری اسلامی، روز گذشته رفت دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران تا به فارغ التحصیلان نظامی این دانشگاه سردوشی بدهد. وی پیش یا پس از دادن سردوشی سخنرانی کرد و گفت که امریکا نمیخواهد این نظام (جمهوری اسلامی) که نظام محبوب مردم ایران است باقی بماند. (نقل به مضمون). بخش هائی از سخنرانی وی در همین شماره پیک نت منتشر شده که میتوانید مستقیم مراجعه کرده و بخوانید، اما هدف ما از نقل این جمله آقای خامنه ای آنست که اگر این نظام محبوب و مطلوب مردم ایران – آنهم در شرایط کنونی- هست، پس چرا از هرتجمعی وحشت دارید و کارگر، معلم، دانشجو و زن و مرد را دستگیر و زندانی می کنید؟ چرا تلگرام فیلتر می کنید؟ چرا به حصر موسوی و کروبی خاتمه نمیدهید؟ چرا رای مردم را قبول ندارید؟ چرا تلویزیون و یا همان سیمای واقعی جمهوری اسلامی زبان مردم نیست؟

در روزهای اخیر عیسی سحر خیز مدیرکل مطبوعات داخلی ایران در وزارت ارشاد دولت خاتمی که بارها بدلیل انتقاد ملایم از رهبر جمهوری اسلامی زندانی شده و هنوز جای گاز محسنی اژه ای روی بازویش باقی است مقاله ای در ارتباط با پیشنهاد موتلفه اسلامی برای استعفای حسن روحانی نوشت. او دراین مقاله بدرستی نوشت:

درجریان اعتصاب در بازار تهران و برخی از شهرستان ها و راهپیمایی های اعتراض آمیز خیابانی منتج از آن، دم خروس كم كم از زیر عبا بیرون زده تا موضوع استیضاح رئیس جمهور و بركنار ساختن حسن روحانی، با هدف برگزاری یك انتخابات پیش هنگام پر رنگ تر شود.

بعد از روحانیون تندرو و جناحی خاص در سپاه، اكنون نوبت مجلسیان و هیات موتلفه است كه زمزمه عدم كفایت حسن روحانی یا استیضاح وزاری اقتصادی دولت اعتدال را سر دهند.

 این جریان كه در سال های اخیر، در انتخابات های نسبتا آزاد، جز شكست  نصیبی نبرده، حال كه اوضاع پولی و مالی كشور به هم ریخته، بوی كباب شنیده و فیلش یاد هندوستان كرده است، غافل از این كه این بوی كباب نیست كه به مشام می رسد، پس چه بسا كه فردا روزی خود ممكن است مهره داغ شود!

  گفته می شود كه اعضای این جریان كه از پیش از انقلاب در بازار تهران نفوذ نسبی داشته و اكنون نیز اندكی دارند، این روزها بیكار ننشسته  و از طریق جامعه اسلامی بازاریانً دستور بستن حجره ها و مغازه ها را داده اند، تا هم دستانشان در خیابان ها به خودزنی بپردازند و در جاهایی حتی روح رضاخان را شاد كنند تا در أن سوی آب ها در دل نیم پهلوی، قند آب شود.

حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی می گوید كه "تیم اقتصادی دولت در حل مشکلات اقتصادی موفق نبوده و رئیس‌جمهور چاره‌ای جز تغییر برخی از سیاست‌های اقتصادی و تیم اقتصادی دولت را ندارد"، و اسدالله بادامچیان - قائم مقام این حزب- تاكید می كند كه "اگر دولت نمی‌تواند موفق شود چرا مانده است؟"

 حزب موتلفه از این نكته غافل است كه اگر این چنین بازی "دومینو"یی شروع شود، چه بسا كه مهره ی آخری كه بر زمین می افتد و سرنگون می شود، رئیس جمهور نباشد.

 سرنگون ساختن حسن روحانی در واقع شمشیر دولبه ای است كه می تواند نه تنها وجود و بقای دولت و رئیس جمهور را نشانه برود، بلكه ماهیت و تداوم استقرار نظام و رهبری را نیز زیر سوال ببرد!

اگر این استدلال كه "دولت اگر نمی‌تواند موفق شود چرا مانده است؟ رییس‌جمهور از مردم عذرخواهی کند و از آنها بخواهد که دو مرتبه در یک رای‌گیری، نظر خود را بدهند.". چرا مردم نتوانند این پرسش مشابه را مطرح كنند كه اگر "حكومت نمی‌تواند موفق شود چرا مانده است؟ رهبر از مردم عذرخواهی کند و از آنها بخواهد که دو مرتبه در یک رای‌گیری (رفراندوم)، نظر خود را (در مورد تداوم بقای جمهوری اسلامی ) بدهند."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 تیر

 
 

اشتراک گذاری: