ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به مصاحبه علی اکبر صالحی

لغو برجام، یعنی مجوز

آزمایش های اتمی در ایران!

 
 
 
 

20 روز دیگر ترامپ تکلیف خودش را با قبول یا رد برجام روشن خواهد کرد و از هم اکنون برخی موضع گیری ها توسط روحانی و دیگر اعضای ارشد کابینه در همین ارتباط اعلام می شود. از جمله در سخنرانی روز گذشته حسن روحانی در همایش مدیران ارشد دولت و همچنین از سوی صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت در جمع خبرنگاران که با گفتن یک جمله دو پهلو و بودار عملا به امریکا و غرب هشدار داد که لغو برجام یعنی آزاد سازی جمهوری اسلامی از قید و بندهای فعالیت اتمی !

او گفت:

همانطور که رئیس جمهوری نیز فرموده‌اند از نظر فنی برای همه سناریوها آمادگی داریم. امیدواریم هیچگاه این مساله پیش نیاید و ضرورتی نباشد که بخواهیم چنین تصمیمات فنی را اتخاذ کنیم اما به گونه‌ای آماده هستیم که طرف مقابل حیرت زده خواهد شد. ان‌شاءالله هیچ وقت چنین موضوعی پیش نیاید.

ما چهار روزه می توانیم غنی سازی 20 درصد را باز‌گردانیم. علت ذکر این موضوع را نیز طرف مقابل می‌داند. موارد متعدد دیگری نیز مطرح است که ضرورت بیان آن‌ها امروز وجود ندارد. هرگاه نظام تصمیمی بگیرد ما نیز مثل یک ارتش برای حرکت آماده‌ایم، اما امیدواریم طرف مقابل سر عقل بیاید و کاری نکند که هم خودش و هم دیگران را به دردسر بیندازد.

آیا این گفته صالحی و زمزمه هائی که حتی در برخی رسانه های داخلی نیز غیر مستقیم مطرح می شود این معنا را ندارد که ایران در صورت لغو برجام می رود که مسیر کره شمالی را برای آزمایش های اتمی طی کند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: