ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 آذر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ریش مجلس و دولت گیر است

مالکان 2 و نیم میلیون خانه خالی

نه مالیات میدهند، نه می فروشند!

 
 
 

 

 

تا سیستم مالیاتی در ایران سامان پیدا نکند، حل بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی ناممکن است و آن افراد و نهادهائی که سد راه این اقدام ملی شده اند در حقیقت باجیب بری از مردم عادی ثروت اندوزی می کنند. از جمله بنیاد مستضعفان و یا آستانقدس که بزرگترین مالک خراسان است. از مغازه تا باغ و خانه و هتل و ...

مشکل مسکن نیز تا حدود بسیار زیادی با همین مسئله مالیات گره خورده است. دولت نمی تواند و نمی گذارند دریافت مالیات از خانه های خالی را سازمان بدهد. مجلس هم در این زمینه فلج است و به این ترتیب است که 2 میلیون و 500 هزار خانه در ایران خالی است. نه اجاره میدهند و نه می فروشند. اجاره نمی دهند زیرا منتظر بالا رفتن قیمت اجاره و رهن هستند و نمی فروشند زیرا میدانند بازار مرتب در نوسان است و قیمت مسکن بالا می رود و از ثبات قیمت خبری نیست. مجلس می توانست با یک لایحه دریافت مالیات از صاحبان خانه ها و مجتمع های خالی را تصویب کند تا گام عملی برای شکست بازار مسکن برداشته شود اما هیچ دوره ای مجلس چنین نکرد زیرا دم بسیاری از نمایندگان آن در خمره بازار سیاه مسکن است. فقط در تهران نیم میلیون خانه خالی وجود دارد.

معاون امور مسکن وزارت راه و شهرسازی می گوید: اگر بتوانیم حداقل 40 در صد خانه های خالی در ایران را وارد بازار کنیم شاهکار کرده ایم! با امکانات امروز ۷۰ تا ۸۰ درصد خانه‌های خالی به راحتی قابل شناسایی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 دسامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: