ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 11 آبان

شایعه حضور فرمانده

سپاه قدس در جلسه امنیتی بغداد

 
 
 

 

 

بدنبال انتشار اخبار غیر رسمی در مورد اعزام 7 هزار نیروی نظامی از ایران به عراق برای کنترل شورش مردم آن کشور علیه  دولت و حکومت عراق که یک سایت متمایل به چپ روسیه آن را منتنشر کرد،  خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی مدعی شد که سرلشگر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس نیز وارد عراق شده است. خبر اعزام 7هزار نیرو عنوان اول شماره پنجشنبه پیک نت بود که همچنان در صفحه اول این روزنت قابل دریافت است.

اسوشیتدپرس منبع کسب خبر خود را دو مقام امنیتی عراق اعلام کرده که در جلسه مشترک با قاسم سلیمانی در بغداد حضور داشته اند.

اگر تغییر برخی تاکتیک های سیاسی در عراق که طی دو روز گذشته اخبار آن منتشر شده نتیجه سفر قاسم سلیمانی به عراق باشد، باید پذیرفت که او نه برای توصیه به سرکوب مردم عراق بلکه ارائه راه حل های سیاسی جهت کنار آمدن با جنبش اعتراضی عراق به این کشور سفر کرده است. توصیه هائی که می تواند نتیجه اشتباهاتی باشد که در ابتدای اعتراضات مردم سوریه مرتکب شدند و کار کشیده شد به حضور داعش و دخالت های اسرائیل و امریکا و ترکیه درآن کشور.

مهم ترین تغییراتی که در دو روز گذشته آشکار شده، نخست بیانیه "حشد الشعبی" با اعلام همبستگی با جنبش اعتراضی مردم عراق است. سازمان شبه بسیج جمهوری اسلامی که سلیمانی خود مبتکر آن بوده است.  دراین صورت اعزام آن 7 هزار نیروی نظامی از ایران به عراق می تواند عمدتا نه در جهت همراهی با دولت عراق جهت سرکوب مردم، بلکه عمدتا برای رفتن به صفحات مرزی مشترک عراق با سوریه و آماده شدن برای مقابله با نیروهای داعش باشد که از سوریه به عراق منتقل می شوند. رئیس جمهور عراق نیز در اظهار نظری مشروط عملا با کنار رفتن نخست وزیر مخالفت کرده بود و توپ را انداخت به میدان پراختلاف سازمان ها و احراب سیاسی. او گفت مخالفان با هم بر سر یک گزینه به توافق برسند تا آن گزینه دولت جدید تشکیل بدهد.

از سوی دیگر آیت الله سیستانی که مانند مقتدا صدر میان دولت و مخالفان در نوسان است، در اظهار نظری که یک روی آن می تواند خطاب به جمهوری اسلامی باشد، با هرگونه دخالت خارجی در حوادث کنونی عراق مخالفت کرد و نسبت به آن هشدار داد. مجموعه این اخبار را در همین شماره پیک نت می خوانید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 نوامبر

 
 

اشتراک گذاری: