ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 11 شهریور

ابراهیم رئیسی

پشت خط قرمز یا بعد ازخط قرمز

نقش زمین می شود؟ 
 
 

 

 

ابراهیم رئیسی، به خط قرمزهائی نزدیک شده که یا باید از آن عبور کند و یا پشت آن متوقف شود. آن سوی این خط قرمز سران مافیای ثروت و قدرت ایستاده اند و رئیسی که تصور کرده بود با برپائی دادگاه های شماری از کارگزاران سران پشت خط قرمز به قهرمان ملی تبدیل خواهد شد و مردم او را حلوا حلوا خواهند کرد، حالا با بی اعتمادی و بی اعتنائی مردم و انتظار آنها از محاکمه سران مافیا روبرو شده است. سرانی که هم در بیت رهبری و هم در سپاه و ارتش و هم در نهادهای اقتصادی جدا از دولت سنگر دارند. اگر از این خط قرمز عبور کند، ممکن است چنان با سر به زمین فرو آید که از اجدادش طلب یاری کند و اگر چنین نکند مردم پشیزی برایش ارزش و اعتبار قائل نخواهند شد و آرزوی رهبری بر دلش خواهد مامند. شاید میان این دو تیغه قیچی او نیز برای همیشه به دو نیمه شده و کارش تمام شود. اگر چنین شود، معلوم می شود که از همان ابتدا "برای گرفتن مار، مش رجب را جلو انداخته بودند" تا مارگزیده شود و میدان را به مجتبی خامنه ای واگذار کند و برود دنبال سرنوشتی که درخشان تر از سرنوشت آملی لاریجانی نخواهد بود. آملی لاریجانی یک پرونده بین المللی در ارتباط با قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 ندارد که رئیسی آن را هم زیر بغل دارد!

خونسردی روحانی و بی اعتنائی اش به دست و پاهائی که این روزها رئیسی می زند شاید ناشی از همین تحلیل باشد. او هم میداند که مردم دادگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی را باور ندارند زیرا خوب میدانند که سران آنها که در دادگاهها جمعشان کرده اند در حاشیه امن نشسته اند و خیمه شب بازی را اداره می کنند. با همین رویکرد بود که روحانی در دیدار با مدیران ارشد دولتی گفت «مهم پیشگیری است و نه درمان. ما باید دولت الکترونیک را تشکیل بدهیم تا همه چیز شفاف باشد و دزدی و اختلاس تا حد ممکن نا ممکن. پس از آنست که اگر کسی توانست اختلاس و دزدی کند باید تسلیم دادگاه شود.»  و معنای صریح این سخن آنست که دادگاه های کنونی دردی را از نظامی که غرق فساد اقتصادی و رانت خواری است درمان نمی کند و مانورهای تبلیغاتی را هم مردم قبول ندارند.

امروز تشکیل دولت الکترونیک و مبارزه با فسادی که نظام در آن دست و پا می زند در صورتی امکانپذیراست که مردم به این میدان فراخوانده شوند و این به میدان آمدن نیز جز از طریق آزادی رسانه ها برای گفتن و نوشتن حقایق و مصون بودن از تعقیب امنیتی و قضائی ممکن نیست، که اگر ممکن شود اعتماد از کف رفته مردم کم کم جلب شده و خود به میدان می آیند و آن کس و یا کسانی که بانگ مردم اند را حمایت می کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: