ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی به در گفت که دیوار بشنود

فرمانده قرارگاه جنگ اقتصادی

بدون اختیارات چه میتواند بکند؟

 
 
 
 
 

 

حسن روحانی در ادامه دیدارهائی که با هدف ایجاد وحدت ملی در کشور انجام میدهد، با شماری از دست اندرکاران رسانه های داخل کشور دیدار کرد. دیداری که به نوعی دیگر ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با مدیران و ارباب جراید داشت. برای نخستین رئیس قوه قضائیه چهره ای خواهان ارتباط و همیاری با رسانه ها از خود نشان داد.

روحانی در سخنان خود خطاب به مدیران و ارباب جراید دو جمله کلیدی را برای چندمین بار مطرح کرد و گفت: ما در حال جنگ تمام و کمال اقتصادی هستیم. رهبر در دیدار با من گفت که باید قرارگاه جنگ اقتصادی تشکیل داد. من گفتم خود شما فرماندهی این قرارگاه را بپذیرید و ما هم در کنار شما عمل می کنیم. ایشان گفت شما این فرماندهی را قبول کنید. حالا بنده می گویم که فرماندهی بدون اختیارات که نمی شود. یا اختیارات بدهید و یا حداقل در چارچوب اصل 59 قانون اساسی دست من را برای این فرماندهی باز بگذارید.

روحانی در ادامه سخنانش افزود: همه پرسی پیش بینی شده در قانون اساسی برای مواقعی است که مردم باید تکلیف را روشن کنند. از جمله در سیاست خارجی.

روحانی در واقع راه حل پیش پای رهبر جمهوری  اسلامی گذاشت تا بتواند از این طریق دهان مخالفان اختیارات ویژه به روحانی و یا قبول اصل 59 قانون اساسی در ارتباط با سیاست خارجی را ببندد و بگوید مردم خواستند و من رای و خواست مردم را عمل کردم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به یک مسئله بحث انگیز در پشت صحنه هم اشاره کرد و آن این که اگر دولت او بر سر کار نبود، کسانی درجمهوری اسلامی برجام را لغو کرده بودند و کار ترامپ را برای متهم کردن ایران به نقض تعهدات جهانی باز گذاشته بودند.

(این چکیده رویدادهای چند روز اخیر بود)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: