ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یک تحلیل نیم حقوقی و نیمه پلیسی

14 سئوال بی پاسخ مانده

درباره قتل "میترا استاد"!

 
 
 
 
 

 

این تحلیل از ماجرای قتل همسر نجفی شاید از همه جهت کامل و درست نباشد، اما دارای هسته های حقوقی قابل توجهی است و نشان میدهد که یک حقوقدان آن را نوشته است:

یک) اسلحه ای که از سال 94 تمدید نشده و اوایل انقلاب به نجفی تحویل شده باید خونه اول نجفی باشه و نه خونه ای که یک ماه قبل اجاره کردن.

دو) بین ساعات اعلام شده توسط شاهدان و ساعت عکس فرضی نجفی در آسانسور تناقض وجود دارد. اول رسانه ها گفتند که جسد رو پسر میترا پیدا کرده و بعدش مشخص شد که اینطور نبوده و ظاهرا دختر نجفی و راننده‌ی او ( واقعا راننده بوده؟!) اول از همه اونجا بودن.

سه) پسر نجفی می گوید که داشتن در رو می شکسته ولی در فیلمی که یک ساعت بعد روی نت آمد هیچ اثری از ضربه به در و شکستن آن نبود.

چهار) در خبر(سازی) اول گفته شد که یکی از تیرها کمونه کرده و به پای نجفی خورده که حتما به مخاطب عام ثابت کنه که قاتل نجفی بوده. در حالی که فیلمها و عکسها نشانی از کوچکترین زخم روی تن نجفی ندارد.

پنج) نجفی در بازپرسی درست لحظه‌ای که می‌خواد شروع درگیری رو تشریح کنه دچار حمله هیستریک میشود و تقریبا میتوان فهمید که تلاش می کنه عین جمله ساخته شده قبلی رو تکرار کند که خبرنگار دخالت می کند و نمیشود.

شش) اگر طبق گفته نجفی میترا قبل از شلیک دستهاش را دور گردن نجفی انداخته و همون لحظه گلوله شلیک شده پس باید رد کشیده شدن خون کنار وان حمام وجود داشته باشد که مطابق عکس منتشر شده این طور نیست.

هفت) ساعتها غیبت نجفی بعد از قتل اصلا قابل توجیه نیست. خودش می گوید که به قم رفته. اما با هوش و ذکاوتی که دارد قصه را طوری طراحی می کند که نتوانیم سند پیدا کنیم. چون به دیدن آدم زنده نرفته. رفته سر خاک. حتی با اتومبیل شخصی هم نرفته که بتوانیم از روی پلاک ماشین صحت ماجرا را بفهمیم. با اتوبوس رفته !

هشتم) برای باور پذیر شدن اتهام قتل نجفی می گوید که نامه نوشته و در خانه دخترش گذاشته که خود این نکته چند تضاد مهم را آشکار می کند. مگر نجفی در بازپرسی نمی گوید که قصد قبلی برای قتل نداشته. پس چطور نامه اعتراف نوشته؟ اگر بعد از قتل این نامه را نوشته آیا نمی توانسته صرفا با یک تماس چند دقیقه‌ای همه ماجرا را بگوید؟ پس قبل از قتل باید نوشته شده باشد که مثلا کسی جلوی قتل را نگیرد و پس از تکمیل قصه، ان نامه پیدا شود و ماجرا شفاف. در حالی که دختر نجفی آن دست نوشته رو کلا انکار می کند و می گوید که نیروهای پلیس آن را از خانه اش دزدیده اند،

نهم) موضوع قرار مصاحبه آن هم با انصاف نیوز (سایت امنیتی وابسته به اطلاعات سپاه) بسیار مشکوک است و احتمال پرستو بودن و ... را خیلی تقویت می کند. در توجیه انتخاب انصاف نیوز نوشته بودند که مرحومه قبلا فقط با آنها مصاحبه کرده و جای دیگری را بلد نبوده. اولا که از کاندیدای شورای شهر و بازیگر جایزه گرفته چنین چیزی بعید است و دوما که دست به نقد همین چند ساعت پیش روزنامه فرهیختگان فایل صوتی مصاحبه‌ش رو در هفت آبان گذشته منتشر کرد که خب دلیل ذکر شده رو زیر سوال می برد.

دهم) عکسی که از حرم منتشر شده نجفی را در حال زیارت نشان می‌دهد. شخص دیگری عکس را گرفته. اون شخص کیه؟ چطور درست سربزنگاه عکس رو رسانه‌ای کرده. اگر هم نجفی در سفر به قم همراه داشته پس چرا می گوید که تنها رفته بودم؟

یازدهم) رنگ لباسهای نجفی در عکس آسانسور وحرم و آگاهی تفاوت دارد. اگر بعد از سفر لباسهایش را عوض کرده کجا این کار را کرده است؟ خانه اول؟ خانه میترا؟ هر دو محال است.

دوازده) نجفی که مقابل دوربین همه چیز را بسیار شفاف می گوید و آتش به آبرویش می زند چرا وقتی به بحث نیروهای امنیتی می رسد ناگهان تغییر می کند و صریح حرف نمی زند. مگر یک متهم به قتل که اعدام در انتظار اوست چه چیزی برای از دست دادن دارد؟

سیزدهم) انگشت نگاری اسلحه زمان بر است. آزمایشگاه تخصصی می خواهد. نجفی ساعت هفت اعتراف می کند و خبرنگار(!) ساعت هشت کلت را به دست گرفته و جلوی دوربین صدا و سیما با آن بازی می کند. پلیس انقدر احمق است؟! یا دستور رسیده که اثر انگشت پاک شود؟ چه سندی آشکارتر از  پذیرتر پاک شدن اثر انگشت مقابل دوربین تلویزیون؟

چهاردهم) جایی به خبرنگار می گوید که با صدای پرخاش میترا از خواب بیدار شده و جای دیگر وقتی خبرنگار می گوید که میترا چهار صبح به مادرش پیام داده، تایبد می کند. اگر خواب بوده پس چه چیزی را تایید می کند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: