منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 اردیبهشت ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار سیاسی – اجتماعی

 

عباس عبدی: پس از اعلام حکم متهمان بانک سرمایه، یکی از افرادی که نامش در آن دادگاه از سوی متهمان آورده ‏می‌شود، وکیل جوانی است که به ضرب گلوله کشته شده. احتمال دارد که هیچ ارتباطی هم میان این قتل و آن پرونده وجود نداشته باشد. ولی یک چیز مسلم است. این‌که اگر این قتل ‏ارتباطی هم با آن پرونده نداشته باشد، کمتر کسی باور خواهد کرد و بیشتر گمان خواهند کرد که حتما به آن پرونده مربوط است و ‏این ناشی از بی‌اعتمادی عمومی است.

علت تأکید بر این نکته، خطر پیوند خوردن مافیا و فساد مالی است. در ایران فساد بوده است، قتل و جنایت هم هست. ولی هیچ‌کدام از این دو جرم به پدیده‌ای سازمان‌یافته و مافیایی تبدیل نشده‌اند.

درواقع ساختار امنیتی و پلیسی ایران هیچگاه اجازه‌ ‏شکل‌گیری چنین پدیده‌ای را نداده و این از نقاط قوت جامعه‌ ایران و دستگاه امنیتی کشور است. بنابراین اگر ‏قتل مذکور در رابطه با دادگاه فساد متهمان بانک سرمایه یا سایر فعالیت‌های مجرمانه‌ مالی است، در این صورت باید آن را ‏زنگ خطری جدی تلقی کرد و شدیدترین واکنش را در برابر آن نشان داد. در شرایط کنونی که با نوعی بی‌هنجاری اجتماعی، فساد مالی و نیز بیکاری و سایر مشکلات ‏روبه‌رو هستیم، امکان شکل‌گیری چنین پدیده‌ خطرناکی وجود دارد. اگر این پدیده شکل بگیرد به سرعت تکثیر می‌شود .

 دیدار وزیر ارتباطات با فرماندهان ناجا برای اهداف دولت الکترونیک

https://www.entekhab.ir/fa/news/473355

پیشنهاد فائزه هاشمی برای راه ورود زنان به ورزشگاه ها

https://www.entekhab.ir/fa/news/473304

جامعه با امثال "علم الهدی" و "صدیقی" همراهی می‌کند؟

https://fararu.com/fa/news/397477/

عباس عبدی و قتل وکیل سابق هدایتی

https://fararu.com/fa/news/397524


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: