ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انگیزه مردم برای روسیه ستیزی چیست؟

خرید واکسن از روسیه

با فرمان رهبر سیاسی شد!

 
 
 

 

 

مخالفت با واکسن اسپوتنیک 7 ساخت روسیه با نامه سرگشاده شماری از پزشکان ایرانی عملا وارد همان دالان سیاسی شد که خشت اول آن را رهبر جمهوری اسلامی با اعلام ممنوعیت خرید واکسن از امریکا و انگلستان گذاشت. اگر او چنان فرمانی را اعلام نکرده و اجازه داده بود مقامات مسئول دولتی و متخصصان امر بصورت گزارش مستند ایرادهای دو  واکسن ساخت امریکا و انگلستان را منتشر کرده و مردم را نسبت به آن آگاه کنند، خرید واکسن جنبه سیاسی به خود نگرفته بود. حالا مردم آن فرمان ممنوعیت را به حساب سیاسی مخالفت با انگلستان و امریکا گذاشته اند و نه ضعف واکسن تولید شده در آن دو کشور. بخش مهمی از روسیه و چین ستیزی مردم ایران با این توهم که آن دو کشور جمهوری اسلامی را سرپا نگهداشته و اجازه سرنگونی آن را نمیدهند نیز به سیاسی شدن خرید واکسن از روسیه و چین دامن زده است. این در حالی است که ایرادها و نواقص واکسن فایزر امریکائی روز به روز در جهان آشکارتر می شود و حتی اخبار آن نیز در ایران منتشر می شوند اما اعتماد عمومی نسبت به اخبار رسمی و سیمائی چنان سقوط کرده که اگر آنها اعلام کنند ماست سفید است هم به آن شک می کنند.

این در شرایطی است که  چین ۱۶ واکسن کرونا را در دست تولید دارد و واکسن «اسپوتنیک وی» در 17 کشور ثبت شده و حتی فرانسه و آلمان نیز در حال رایزنی برای خرید این واکسن هستند. روسیه بر خلاف تصور پزشکانی که نامه اعتراض به خرید واکسن روسیه را نوشته و منتشر کرده اند، دارای سابقه ای در تولید واکسن است که تاریخ آن به دوران کاترین کبیر می رسد. دورانی که از پدر و پدر بزرگ لنین و انقلاب اکتبر و اتحاد شوروی هم خبری نبود. واکسن آبله در روسیه تولید شد و شخص کاترین کبیر برای ترغیب و اعتماد مردم به این واکسن خود پیشگام تزریق آن شد. روز گذشته روسیه آمادگی خود را برای کمک به اروپا برای واکسیناسیون علیه کرونا اعلام کرد و فرانسه نیز پیشنهاد تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی را به روسیه داده  و آلمان نیز با اعلام شرایطی استفاده از واکسن های روسی و چینی علیه کرونا را قبول کرده است. آیا مردم ایران از این اخبار اطلاع دارند و یا اگر از طریق رسانه های داخلی از آنها اطلاع دارند، آنها را واقعیت می دانند؟

سئوال اینجاست و ایراد ماجرای سیاسی شدن خرید واکسن در ایران نیز در همانجاست که در ابتدا مطرح شد. یعنی دخالت و فرمان رهبر!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: