ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پاسخ علی مطهری به سخنان کدخدائی

مخالفت با حصر و زندانی کردن

ابراهیم یزدی دلیل رد صلاحیت من بود

 
 
 
 
 

کداخدائی سخنگوی احمد جنتی در شورای نگهبان درباره رد صلاحیت علی مطهری برای انتخابات مجلس یازدهم مدعی شده که مطهری آمد شورای نگهبان و با یکی از اعضای شورا دیدار کرد و دلائل رد صلاحیتش را به او گفتیم. این دلیل مسئله اقتصادی نبود. ما موافق به اعلام این دلیل بودیم اما خود مطهری موافقت نکرد.

یک روز پس از این اظهار نظر کدخدائی که البته طی دورانی که از انتخابات مجلس یازدهم می گذرد این دومین بار است که چنین ادعایی می کند، علی مطهری گفت:

من نمیدانم ایشان این حرف ها را از کجا در آورده؟ به من (در همان دیداری که کدخدائی به آن اشاره کرده) گفتند چرا درباره رفع حصر و برخورد با ابراهیم یزدی حرف زدی؟ البته من یک بار پاسخ (این ادعا) را داده‌ام، (ولی ایشان) بار دیگر آن را تکرار کرده است.

زمانی که هیئت نظارت بر انتخابات مرا رد صلاحیت کرد، شورای نگهبان از بنده دعوت کرد که برای صحبت کردن به آنجا بروم.

یکی از مطالبی که ایشان معتقد بود نباید می‌گفتم این بود که در نطق خود در مجلس نهم گفته بودم «9 دی اگر موجب تفرقه شود دیگر یوم الله نیست بلکه یوم الشیطان است.» ایشان گفتند این خلاف نظر رهبری است. گفتم اولاً خلاف نظر ایشان نیست. ثانیا من نظر خودم را گفتم. مورد بعدی سخنی بود که درباره مرحوم ابراهیم یزدی گفته بودم که «ما با او برخورد خوبی نکردیم و به زندان انداختن آن پیرمرد کار درستی نبود.» آن عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت «این موضوع را نباید مطرح می کردید، چرا که برخورد با آقای یزدی موضع نظام بود.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: