ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سئوالی که رهبر ج. اسلامی باید پاسخ بدهد

برجام اگر علیه ایران بود

چرا ترامپ از آن بیرون آمد؟

 
 
 

 

 

روسیه و چین پای "برجام" ایستاده و می خواهند آن را نجات بدهند. آنها برای این تلاش خود دلائلی دارند، از جمله کاهش فشار اقتصادی به ایران که عمدتا اکثریت مردم ایران را شامل می شود و دوم حفظ فاصله و اختلاف اروپا با امریکا بر سر همین قرارداد. قطعا انگیزه پر قدرت دیگر در این تلاش دفاع از قراردادهای جهانی است که بسته می شود و اگر با چند بیل خاک جلوی این نوع چشمه ها گرفته نشود، سیل همه دیگر قراردادهای بین المللی را با خود خواهد برد.

دراین کشاکش مهم جهانی، جمهوری اسلامی همچنان با "برگ" برجام سرگرم بازی سیاسی در داخل کشور است و با تعجب بسیار رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی عید قربان خود نه گذاشت و نه برداشت و گفت که برجام به صنعت اتمی ایران ضربه زد! که روی دیگر این سخن چیزی نیست جز این که از برجام بیرون بیآئیم تا صنعت اتمی ضربه بیشتر نبیند! و لابد ترامپ هم با همین انگیزه از برجام بیرون آمد، البته با هدف گرفتن گلوی اقتصادی ایران.

برجام با تحریم های جهانی، دولت مخرب احمدی نژاد، روی کار آمدن دولت روحانی پیوند دارد، همچنان که بیرون آمدن امریکا از برجام با روی کار آمدن مجلس فرمایشی کنونی و احتمالا انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران پیوند خواهد داشت.

درحالیکه رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی عید قربان خود علیه برجام موضع گرفت، روسیه که جمهوری اسلامی تلاش می کند آنرا تبدیل به متحد راهبردی خود کند از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در آینده نزدیک خبر داد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: نشست حضوری امکان پذیر است و این در حال بررسی است. برگزاری این نشست در آینده دور نیست. تقریبا همین موضع را چین دارد. کشوری که جمهوری اسلامی می خواهد قرار داد 25 ساله راهبردی با آن امضاء کند. آیا این دو کشور در رهبری جمهوری اسلامی آن شفافیت و استواری در سیاست و همکاری و همسوئی  را می بینند که با آن متحد شوند؟ بویژه که حداقل در ارتباط با روسیه صحبت از اتحاد نظامی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: