ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 13 خرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امریکا به حرف مردمش گوش بدهد

کلَ (ج.اسلامی) اگر طبیب بودی

اول سرخود دوا نمودی!

 
 
 

 

 

امام جمعه غیر مسئول و تازه به مجلس راه یافتگان مسئول در این روزها درباره شورش مردم در امریکا اظهار نظرهائی کرده اند که نه خودشان به آن معتقدند و نه مردم به آن باور دارند. اما یگانه اظهار نظر رسمی توئیتی است که از سوی وزارت خارجه منتشر شده است. در این توئیت آمده:

«رژیم آمریکا که به وعده‌اش برای توقف هدر دادن پول در ماجراجویی‌های خارجی عمل نکرده و اکنون هم غرق در بحران خودساخته کووید-19 است، حالا برای ارعاب معترضان به ارتش، «سگ‌های شرور و سلاح‌های شوم» متوسل شده است. آمریکا به جای این کار، باید صدای مردمش را بشنود و سیاست‌های شکست ‌خورده‌اش را تغییر دهد.»

خشم و نفرتی که در امریکا به خیابان آمده و سرازیر شدن ارتش و پلیس و گارد ملی و لباس شخصی ها امنیتی بیانگر نه اعتراض به یک قتل که بهانه شورش شد، بلکه نشاندهنده آن نابرابری و تبعیض نژاد و تضاد طبقاتی است که جامعه از آن لبریز شده است. از دل این شورش تحولاتی در آمریکا بیرون خواهد آمد که متصل است به دوران "پساکرونا". دورانی که ما شاهد جهانی دیگر خواهیم بود.

اما آنچه که در باره توئیت وزارت خارجه جمهوری اسلامی و اظهار نظرهائی که مسئولان و غیر مسئولان حکومتی و وابسته به حکومت می کنند. از جمله این که امریکا باید به حرف مردمش گوش کند!

دو ضرب المثل شیرین داریم:

-  کلَ اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی

 - رطب خورده، منع رطب چون کند؟

تقریبا تمام صحنه هائی که این روزها از شورش مردم امریکا و مقابله پلیس و ارتش و گارد ملی و لباس شخصی ها منتشر می شود ایرانی ها را به یاد کودتای 88 می اندازد. حتی صحنه های حمله به اتومبیل هائی که با به صدا در آوردن "بوق" با معترضان همراهی می کردند. و شرم آور است که شمار کشته شدگان آن سرکوب خونین، همچنان در مقایسه با شورش جاری در امریکا پیشتاز است. و این تازه جدا از سرکوب شورش آبانماه گذشته در شهرهای ایران است که تازه آمار آن را بین 230 تا 250 کشته اعلام کرده اند و همه میدانند که این آمار واقعی نیست و شمار قربانیان بیش از اینهاست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  2 ژوئن 2020

 
 

اشتراک گذاری: