ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 2 اردیبهشت

فیتیله اخبار جهانی "کرونا"

بزودی پائین کشیده می شود!

 
 
 

 

 

از روز گذشته نه تنها در ایران، بلکه در امریکا و برخی کشورهای اروپائی قرنطینه و خانه نشینی مردم تق و لق شد تا بلکه چرخ اقتصادی نخوابد. رویدادهای چند هفته اخیر نشان داد که هیچ کشوری امکان و سازماندهی چین را برای مقابله با کرونا ندارد. و صد البته "ایران" که اقتصادش بدون کرونا هم زیر منگنه بود و دولت میدانست که با اعلام قرنطینه اجباری و گرسنه ماندن مردم در خانه ها امکان پذیر نیست و مردم به خیابانها خواهند ریخت و کار به شورش و رویاروئی با نیروی انتظامی و بسیج و سپاه خواهد کشید. روحانی در جریان مقاومت در برابر پیشنهاد اعلام قرنطینه دو هفته ای با صراحت گفت که 30 میلیون جمعیت می ریزند در خیابان! او از "شورش" استفاده نکرد اما همین که گفت می ریزند به خیابان معنایش جز شورش گرسنگان نبود.

درامریکا و کانادا، آنگونه که رسانه های این دو کشور در جمعبندی قرنطینه و نتایج اجتماعی آن اعلام کرده اند میزان مصرف مشروبات الکلی 5 برابر بیشتر شده و نزاع و اختلافات خانوادگی 7 برابر!

شواهد نشان میدهد که در امریکا و کانادا و اروپا درباره کرونا به این نتیجه رسیده اند که کم کم فیتیله اخبار کرونا و تلفات آن را پائین بکشند و به همان توصیه های بهداشتی و ایمنی – حداکثر داشتن ماسک و نرفتن به اماکن عمومی- قناعت کنند. نتیجه آن که هر کس جان به سلامت در برد، خوش به حالش و هرکس تسلیم کرونا شد، تقصیر خودش بوده که توصیه ها را اجرا نکرده است. در ایران سیستم گسترش گورستان ها و افزایش قبرها را پیش گرفته اند و لابد در خیلی از کشورها از سیستم سوزاندن و خاکستر مرده را تحویل دادن و یا حتی تحویل ندادن! پیش بینی در غرب آنست که تلفات در میان سالمندان بالا خواهد بود و چه بسا خرسند هم باشند که از زیر بار پرداخت بازنشستگی و بیمه درمانی و حفظ آنها در خانه سالمندان هم خلاص می شوند! سفرهای زمینی درایران آزاد شد و سفر هوائی هم بزودی با همان توصیه ها آغاز خواهد شد. در اروپا هم همینگونه خواهد شد. مدتی اجرای سیستم تست در هنگام ورود به فرودگاه و سالن پرواز که کم کم آن را هم شُل خواهند کرد تا سفرهای توریستی دوباره رونق گرفته و اقتصاد کشورهائی که بخش مهمی از در آمد آنها وابسته به فصل توریستی است (از اواخر بهار تا اوائل پائیز) فلج نشود.

فعلا پیش بینی زندگی و کنار آمدن با کرونا تا دو سال آینده و پیدا شدن واکسن و داروی آن را کرده اند و اگر در این میان واکسنی هم کشف شد تا عمومی و جهانی شود شاید به داد سالمندان نرسد!

در ایران که از دیروز مردم ریختند به خیابان، باور عمومی آنست که "کرونا" یک سیاست است. این درک ناشی از بی اعتمادی به حکومت، پخش نشدن اخبار دقیق شیوع و تلفات کرونا در ایران و ناچاری برای در آوردن لقمه ای نان است. یعنی همان که در فیلم کوتاه منتشر شده در همین شماره پیک نت می بینید و می شنوید: از کرونا مردن بهتر از خودکشی از فقر است!

برای ما تعجب آور است که در شهرهای گیلان که تا نیمه اول فروردین ماه کانون کرونا بود نیز مردم دیروز با فراموش کردن گذشته نزدیک به خیابان ریختند. از رشت و لاهیجان همین گزارش را داشتیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: