ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با عطاء الله مهاجرانی

منتقد مدیریت کشور هستم

اما فعالیت سیاسی نخواهم کرد!

 
 
 
 
 

 

عطاءالله مهاجرانی وزیر خوش نام وزارت ارشاد در دولت محمد خاتمی که در نیمه های آن دولت، از وزارت ارشاد استعفا داد و رفت به انگلستان، با روزنامه شرق مصاحبه کرده و گفته است ٢۵ سال "سیاست" کافی است. من دیگر به سیاست برنمی گردم اما در برابر براندازان و مخالفان وحدت ملی می ایستم، حتی اگر ناسزا بشنوم. مهاجرانی که هم در دولت هاشمی و هم در دولت میرحسین موسوی نیز عضو کابینه آنها بود، در ادامه ادعای پرهیز از سیاست گفت:

بی‌سامانی در اداره امور کشور، مثل مدیریت آب و خاک و انتخابات! داستان دیگری است، که از همان زاویه (پرهیز از کار سیاسی) من منتقد هستم اما از زاویه دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران، تمامیت سرزمینی ایران و وحدت ملی. با گرایش‌های رادیکال، حتی اگر اصلاح‌طلب هم باشند، فاصله دارم.

صد البته من دیگر فعال سیاسی نیستم، مطلقا به سیاست به‌عنوان وظیفه یا عمل اجرایی فکر نمی‌کنم و به آن بازنمی‌گردم. همان ۲۵ سال عمری که صرف سیاست کردم، بیش از بس بود! از جهان سیاست نه سفر بلکه مهاجرت کرده‌ام.

(اگر منظور مهاجرانی پرهیز از ورود به دولت و یا بازگشت به مجلس (او نماینده مجلس اول بود) و یا پیوستن به احزاب و یا حتی بنیانگذاری یک حزب جدید باشد، که هیچ، والا همین اظهار نظری که درباره مدیریت کشور کرده خود یک بیان صریح سیاسی از زبان کسی است که هم مدافع جمهوری اسلامی است و هم از کم و کیف بسیاری از مسائل پشت صحنه جمهوری اسلامی با خبر است!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: