ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه آماده رویاروئی

با ناتو در مرزهایش می شود؟

ترجمه و تدوین نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

(پوتین در یک هشدار معنی دار گفته است که استقرار موشک های اتمی که در عرض 5 دقیقه میتوانند به مسکو برسند در جمهوری اوکراین به معنای تهدید روسیه است و قابل تحمل نیست.

روی دیگر این گفته پوتین آنست که روسیه باحتمال زیاد دو جمهوری خود مختار اوکراین را به رسمیت خواهد شناخت و یا حتی با برگزاری یک انتخابات، در صورت تمایل و رای مردم، این دو جمهوری نیز مانند "کریمه" به روسیه خواهند پیوست.)

 

ناتو طی ماه ها و روزهای گذشته، تمرین‌های نظامی، خصوصا نیروهای دریایی و هوایی آمریکا و انگلستان اطراف مرزهای روسیه و جمهوری خلق چین برگزار کرده است.

بنا بر اظهار مقامات روسیه، اخیراً هواپیماهای دور پرواز ب - 52 و ب -51 آمریکا که قادر به حمل سلاح های اتمی می‌باشند بر فراز دریای بالتیک و دریای سیاه تا نقطه مرزی این کشور اعم از مرزهای دریایی و خاکی به پرواز در آمده اند. این پروازها در دریای چین نیز انجام شده است.

طی هفته‌های گذشته مقامات نظامی آمریکایی، اعلام کردند در صدد هستند تا سلاح های اتمی این کشور را از آلمان به لهستان منتقل کنند. این تصمیم در شرایطی مطرح می شود که ایالات متحده آمریکا حدود 10 هزار نیروی نظامی و انواع هواپیما های جنگی، تانک و جدید ترین سامانه های ضد هوائی خود را در لهستان مستقر کرده است.

تشدید حملات نظامی اوکراین، با نظارت نظامیان آمریکایی و انگلیسی به دنباس (جمهوری های مردمی لوگانسگ و دونتسک) شدت یافته است. در واکنش به تهدید های نظامی غرب پوتین، رئیس جمهور روسیه طی گفتگوی تلویزیونی گفت: روسیه نمیتواند ناظر اسقرار راکت های آمریکایی در اوکراین و سر مرزهای روسیه که میتوانند در عرض 5 دقیقه مسکو را هدف قرار دهند بی تفاوت بنشیند. قطعاً اقدام‌های لازم را اتخاذ خواهیم کرد (اخیراً در مسکو زمزمه به رسمیت شناختن جمهوری های مردمی لوگانس و دونتسک شروع شده است). رهبران جمهوری های دونتسک، سال‌ها است که از مقامات روسیه درخواست کرده‌اند تا استقلال آن‌ها را به عنوان یک کشور برسمیت شناخته شود. حزب کمونیست روسیه هم از ابتدای اعلام استقلال این دو جمهوری، خواستار برسمیت شناختن آنان شده است.

در خبری دیگر، هفته گذشته و در پی تشدید فشارها بر سر مرزهای روسیه و بلاروس، وزرای دفاع روسیه و جمهوری خلق چین با یکدیگر دیدار کردند و عزم هر دو کشور مبنی بر همکاری‌های نظامی در مقابل هر تجاوزی را اعلام کردند. روز جمعه نیز ملاقاتی بین ریبا کوف، معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر جمهوری خلق چین در مسکو انجام شد و دو طرف در ارتباط با مسائل جهانی و منطقه ای و ایجاد شرایط هماهنگی، در مقابله با تجاوزات نیروهای نظامی غرب، گفتگو کردند.

با اعلام استقرار سلاح های اتمی آمریکا در لهستان، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس نیز ضرورت تقویت دفاعی این کشور با ایجاد پایگاه های دفاعی اس 400 و اس 500 روسیه و استقرار سلاح های اتمی روسیه در بلاروس را مطرح کرد. لوکاشنکو یاد آوری کرد، همکاری‌های نظامی دو کشور روند اتحاد دولت های بلاروس و روسیه را تسریع خواهد کرد، زیرا سرنوشت مردم برادر روسیه و بلاروس به هم گره خورده اند و باید این روابط برادرانه هر چه بیشتر تحکیم یابد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 دسامبر ۲۰۲۱

 
 

اشتراک گذاری: