ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هشدار پوتین

خطر رخنه اعضای داعش

بعنوان پناهجوی افغانستان

 
 
 

 

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره خطر "سرازیر شدن اسلامگرایان افراطی" به منطقه بعد از تحولات افغانستان هشدار داده است.

پوتین رئیس جمهور روسیه در جلسه‌ای مجازی با رهبران کشورهای آسیای میانه، در جریان نشست اضطراری "پیمان امنیت دسته‌جمعی" تلاش برای جلوگیری از ورود اسلامگرایان تندرو به کشورهای منطقه‌ را مسئله‌ای "حیاتی" اعلام کرد. او در این جلسه درباره قاچاق مواد مخدر افغانستان بعد از تغییر شرایط در این کشور نیز هشدار داد. پوتین و رهبران کشورهای آسیای میانه در این جلسه از این که داعش همچنان در افغانستان حضور دارد و می‌تواند تهدیدی برای کشورهای آسیای میانه باشد هم ابراز نگرانی کردند. او گفت که روسیه نمی‌خواهد در مرزهایش "شبه‌ نظامیان در پوشش پناهجو ظاهر شوند."

پوتین با انتقاد از طرح انتقال پناهجویان افغان بدون اخذ ویزا گفت: اگر غربی‌ها حاضر نیستند پناهجویان را بدون ویزا بپذیرند، چرا می‌خواهند آنها را بدون ویزا به کشورهای آسیای میانه بفرستند؟

ریاست جلسه اضطراری "پیمان امنیت دسته‌جمعی" را امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان بر عهده داشت که ریاست دوره‌ای این سازمان را نیز برعهده دارد. روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان از اعضای این سازمان هستند؛ اما با توجه به وضع منطقه شوکت میرزیایف، رئیس جمهوری ازبکستان، هم به این اجلاس دعوت شده بود.

قرار است ۱۶ سپتامبر، نشست شورای امنیت دسته‌جمعی پیمان امنیت دسته‌جمعی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برپا شود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  24 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: