ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 شهریور

سیاست و مدیریت زندانها

قرار است تغییر کند؟

 
 
 

 

 

قوه قضائیه ام الفساد است. زیر دیگ این ام الفساد، هیزم فساد اقتصادی، رانتخواری و وابستگی تام و تمام به اطلاعات سپاه روشن است. با آمدن این و یا آن رئیس و یا دادستان این غده چرکین درمان نخواهد شد زیرا ساختار آن باید زیر و رو شود و این زیر و رو شدن با هزار ریسمان وصل است به مرکز مافیائی قدرت در جمهوری اسلامی. به همین دلیل، دست و پا زدن های اخیر محسنی اژه ای که چهره ای متفاوت از گذشته خود به نمایش گذاشته راه بجائی نخواهد برُد، اگرچه این دست و پا زدن را نباید تخطئه و انکار کرد. برای مثلا روز گذشته برای چاره جوئی نکبت و زور حاکم بر زندان زنان که در گزارش سپیده قلیان در همین شماره پیک نت می خوانید گفت: باید اداره زندان های زنان را به زنان بسپاریم. او حتی یک پا فراتر گذاشته و گفت که زنان را باید در امور قضائی وارد میدان کرد. خودش با گذشته اش وداع کرده و شخصیتی واقع بین شده و یا از راس نظام رهنمودهائی به او داده شد؟ بنظر می رسد پاسخ هر دو سئوال مثبت باشد، گرچه بعید است تیغ او هم ببرُد!

سخنگوی محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری وی، عبدالله رمضان زاده که چوب این سخنگویی را در کودتای انتخاباتی سال 88 خورد و محاکمه کودتائی شد و محکوم به زندان نیز دو روز پیش و در ارتباط با بازدید 3 ساعته محسنی اژه ای از زندان دماوند به خبرگزاری ایلنا گفت:

 اقدامات رئیس دستگاه قضا در شرایط فعلی کشور می‌تواند کمک‌ حال باشد. استقلال قوه قضائیه از طریق کنترل ضابطین اتفاق خواهد افتاد. تغییراتی را شاهدیم و روند رسیدگی‌ها در حال انجام است و این موضوعات نشان می‌دهد که رئیس دستگاه قضا، توجه خاصی به مراجعین به دستگاه قضا دارد؛ بیش از آنکه توجه به کارمندان قوه قضائیه داشته باشند، این رویه بسیار مثبت است.

از منبع موثق شنیده ام آقای محسنی اژه‌ای به برخی پیام‌های خانواده‌های زندانیان امنیتی هم شخصاً جواب داده و باید از ایشان به خاطر رویه‌ای که در پیش گرفتند تشکر کرد. اگر این رویه ارتباط قضات و ضابطین اصلاح شود، ۵۰ درصد از گلایه‌ها نسبت به قوه قضائیه برطرف می‌شود، آقای اژه‌ای با ضابطین در ارتباط هستند و آشنایی خوبی با مسائل پیرامون آن دارند و با ورود ایشان و این روند اصلاحی مشکلات برطرف خواهد شد.

(ضابطینی که به آن ها اشاره می شود عبارتند از ماموران نیروی انتظامی، ماموران امنیتی در زندانها. آن سوابقی که رمضان زاده در ارتباط با اژه ای به آن اشاره می کند نیز باز می گردد به دوران طولانی خدمت محسنی اژه ای در نهادهای امنیتی و قضائی. اگر روندی که رمضان زاده نیز به آن اشاره می کند ادامه یابد، آنوقت می توان حدس زد که ملاقات وزیر اطلاعات مورد تائید کامل رهبر جمهوری اسلامی و رئیس اطلاعات سپاه و مذاکرات اخیر آنها با یکدیگر مربوط به کوتاه شدن دست اطلاعات سپاه از زندانها و قوه قضائیه و فلج کردن وزارت اطلاعات بوده است.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  14 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: