ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 مرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نظامی که هاشمی پایه اش را گذاشت

امام جمعه اورمیه: زندانیان را

تحت الحفظ بیآورید به نماز جمعه!

 
 
 

 

 

برخی مجادله های سالهای پس از انتخابات 88 میان هاشمی رفسنجانی و علی خامنه ای اخیر و بتدریج و در توجیه و تائید نظرات رهبر جمهوری اسلامی در سایت وی بصورت گزین شده منتشر می شود. از جمله بریده فیلمی از دیدار رفسنجانی با خامنه ای که در آن خامنه ای به  هاشمی می گوید شما طرفدار مذاکره با امریکا بودی!

در یکی از همین مجادله ها که هنوز منتشر نشده، اما پیش از استخر مرگ شدن هاشمی در اینترنت انتشار یافت، هاشمی پس از رد صلاحیتش برای انتخابات 92 توسط شورای نگهبان، در دیدار با خامنه ای میگوید: «من خودم پایه گذار این نظام بوده ام!». او ادعای بی جائی نکرده بود. تا پیش از درگذشت آیت الله خمینی، هاشمی همه کاره نظام بود و بسیاری از پایه های این نظام را هم او ریخت. او رئیس مجلس و نایب رئیس و همه کاره مجلس خبرگان بود و از جمله مهندسی  هایش برای نظام برکشیدن علی خامنه ای بعنوان رهبر جانشین بود. یک نامه تاریخی و محرمانه در 6 بند در اواخر عمر آیت الله خمینی برای وی نوشته و خواهان تعیین تکلیف وی تا زمانی که در حیات است شده بود. هاشمی یکی تا دو بند این نامه را گاهی بصورت اشاره مطرح کرده اما اصل نامه را منتشر نکرده است. ظاهرا او در این نامه خواهان تعیین تکلیف زندانیان سیاسی (بویژه مجاهدین خلق) که در زندانها بودند و دوران محکومیت خود را می گذارندند شده بود. خواهان پایان جنگ با عراق و مذاکره برای رابطه معمولی با امریکا و تعیین جانشین شده بود. از آن  نامه 6 بندی، حداقل این چهار بندش تاکنون غیر مستقیم فاش شده است. جنگ با جام زهری که آیت الله خمینی سرکشید خاتمه یافت، یک هیات برای تعیین تکلیف زندانیان تعیین شد که مرکب بود از ابراهیم رئیسی، اشراقی، نیری که پورمحمدی هم به آن اضافه شد، شعار علیه امریکا در نماز جمعه ها و آتش زدن پرچم امریکا متوقف شد و ظاهرا آقای خمینی جانشینی را هم با این اشاره پاسخ داده بود که افراد زیادند. از جمله همین سید علی خامنه ای رئیس جمهور که الان در سفر کره شمالی است.

این مقدمه را مرور کردیم تا اولا فراموش نشود که بخش مهمی از نظامی که روی دست مردم مانده دسته گلی است که هاشمی به آب داده است و دوم و در ادامه بخوانید تا ببینید این نظام حسینقلی خانی که بیم می رود سرانجام نیز کار آن به جنگ داخلی و حکومت های منطقه ای بیانجامد به کجا رسیده است.

اژه ای رئیس جدید قوه قضائیه دست به اقداماتی (واقعی یا نمایشی) زده و با بازدید از بندهای سیاسی زندان اوین و دعوت از ایرانیان برای بازگشت به ایران و وعده آزادی این زندانیان که تک و توک شروع هم شده، در باغ سبزی را باز کرده است. همزمان با همین تحرکات اژه ای امام جمعه ارومیه گفته است: «واجب است زندانیان تحت‌الحفظ به اقامه نماز جمعه آورده شوند و بعد از اقامه نماز همانگونه تحت‌الحفظ به زندان برگردند. حتی اگر کسی بخواهد روز جمعه به مسافرت برود باید صبر کند نماز جمعه را بخواند سپس به سفر برود.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  10 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: