ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 12 تیر

رئیسی می خواهد

کابینه ای ائتلافی تشکیل بدهد؟

 
 
 

 

 

همزمان با برخی تماس های تلفنی رئیس دفتر ابراهیم رئیسی با برخی چهره های سیاسی خارج از حاکمیت در روزهای اخیر و نظر خواهی از آنها برای ترکیب دولت آینده و جمع آوری نظرات، سامانه‌ای نیز برای همین هدف راه اندازی شد. رئیسی در اولین مصاحبه خبری خود که در آن وعده کابینه ای فراجناحی را داده بود، به راه اندازی این سامانه اشاره کرده بود. هدف از راه اندازی این سامانه جلب مشارکت مردم در معرفی اعضا و مدیران دولت آینده است.

نام این سامانه "یاران رئیسی" است و در آن  از همه نخبگان، فرهیختگان، گروه ها، احزاب، تشکل‌ها و آحاد مردم دعوت شده تا چنانچه فردی را در تراز دولت می‌شناسند وی را معرفی کنند.

این سامانه با آدرس https://yaran.raisi.ir/managers  در دسترس عموم قرار گرفته است.

طی دو روز گذشته رئیسی  با ۶ نامزد انتخابات 1400 دیدار کرد که گزارش این دیدار را عبدالناصر همتی یکی از 6 نامزد انتخابات که دراین دیدار حضور داشت منتشر ساخت.

او نوشت: صبح امروز ۹ تیرماه ۱۴۰۰ به دعوت رئیس جمهور منتخب، به اتفاق بقیه نامزدهای انتخاباتی با ایشان دیدار و مذاکره کردیم. دراین جلسه خبری از تهمت ها و تخریب ها نبود و فرصتی شد دغدغه‌های کلان سیاست‌گذاری مبتنی بر علم اقتصاد را که در جریان رقابتهای انتخاباتی مطرح کرده بودم، مجددا طرح کنم.

‌برنامه های کوتاه مدت برای تأمین ارز کالاهای اساسی وضروری، چاره جویی درخصوص کسری بودجه ۱۴۰۰، کنترل نقدینگی وتورم ناشی از آن موضوعاتی است که اگر چاره‌جویی نشود در ماه‌های آینده به معضل اصلی کشور بدل خواهد شد.

‌در میان مدت نیز ضرورت چاره جویی برای تعارض منافع در کشور مطرح است؛ گروههای ذینفعی بدون پرداخت مالیات در اقتصاد تسلط دارند، بطوری که ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی عملا از چتر مالیاتی خارج است و باید با اصلاح ساختارهای اقتصادی به سرعت برای این مشکل چاره‌اندیشی شود. ‌در سطح کلان هم حکمرانی اقتصادی مبتنی بر شفافیت، اصلاح ساختار اقتصادی که متاسفانه در چند دهه سلطه مالی بر سیاست پولی حاکم کرده و تورم ساختاری را تداوم بخشیده مطرح و خواستار اقدام اقای رئیسی در چارچوب یک عزم ملی برای حل آن شدم.

علاوه بر تماس دفتر رئیسی با زیدآبادی از چهره های ملی مذهبی، از طریق همین دفتر با غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران نیز تماس گرفته شد و کرباسچی درباره این تماس به رسانه های داخلی گفت: دیروز با من تماس گرفتند و گفتند اگر پیشنهاد و انتقادی دارید، برای ما ارسال کنید، من هم چند نکته برای آنها فرستادم.

 مهم این است که پیشنهادها و انتقادات‌هایی که از ما دریافت می‌کند، به آن ترتیب اثر دهند، یعنی تاثیرگذاری آن اهمیت دارد و اگر حالت تبلیغاتی نداشته باشد، کار مثبت و خوبی است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  3 ژوییه 2021

 
 

اشتراک گذاری: