ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 خرداد 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مجتبی خامنه ای

آقازاده ای که آقائی اش

به کروبی و ناطق نوری ابلاغ شد

 
 
 

 

 

کاوه کامرانیان:  مجتبی خامنه‌ای بیست ساله بود که پدرش رهبر جمهوری اسلامی شد. او 30  سال است که در تاریکخانه بیت، شریک توطئه هاست. آموختنی‌ها را از توطئه گران آموخته و به تدریج مردان نیرومند بیت را با حمایت پدرش پشت سر گذاشته و به نفردوم نظام تبدیل شده است.

پس از آن‌که خامنه‌ای رهبرشد، گروهی از اعضای گردان "حبیب"، گردانی که مجتبی در زمان جنگ عضوی از آن بود، به تدریج به دور وی جمع شدند وحلقه امنیتی مخوفی را تشکیل دادند که عامل بسیاری از سرکوب‌های بعد بود. چهره شاخص این حلقه امنیتی "حسین ‌طائب"، رئیس سازمان اطلاعات سپاه و یکی از یاران بسیار نزدیک مجتبی است. (همان زمان که وی به بیت رهبری راه یافت و پیش از آن که رئیس اطلاعات سپاه شود و تخصص خود را در "پرستو" سازی به اجرا بگذارد، مهدی کروبی در نامه ای نوشت که او را بدلیل فساد اخلاقی از وزارت اطلاعات پاکسازی کردند اما بیت رهبری او را به کار گرفت- پیک نت)

مجتبی برای این ‌که ضعف پدررا در زمینه اجتهاد نداشته باشد، کلاس درس خارج خود را از ۱۰ سال پیش دربیت با ۲۵ شاگرد شروع کرد و بعدا تدریس را در قم ادامه داد و تعداد شاگردان او به چند صد نفر رسید. محمدی گلپایگانی می‌گوید که مجتبی خامنه‌ای به درجه اجتهاد رسیده وحتی تعدادی از شاگردانش نیزمجتهد شده‌اند.

نام مجتبی از انتخابات سال ۱۳۸۴ بر سر زبان‌ها افتاد، وقتی ناطق نوری به خامنه‌ای گفت که آقازاده شما از احمدی نژاد حمایت می‌کند وخامنه‌ای در جوابش گفت که مجتبی آقاست نه آقازاده.

 کروبی نیز نامه‌ای انتقادآمیز نوشت و از دخالت‌های مجتبی در انتخابات 84 انتقاد  کرد ولی خامنه‌ای جواب او را به تندی داد و گفت که اجازه بحران سازی به کسی نمی‌دهد.

انتخابات ۱۳۸۸ نشان داد که میزان اختیارات مجتبی خامنه‌ای دراداره کشور و بخصوص درمسائل امنیتی، بسیار گسترده ‌تر از آن است که تصور میشد. شواهد بعدی نشان داد که مجتبی ازعوامل مهم سرکوب در وقایع سال ۸۸ بود.

بخشی از نامه صادق لاریجانی به علی خامنه‌ای در سال ۱۳۸۹به نقل از جرس این فرضیه را تایید می‌کند:

"اگر چه حضرتعالی پذیرفتید که این کمیته زیر نظر مستقیم رئیس قوه قضائیه انجام وظیفه کند، اما متاسفانه این کمیته مصدرعملی تصمیمات قضائی نبود. احکام قضائی در دفتر شما [مقام معظم رهبری] توسط آقازاده محترم آقا سید مجتبی، حجت الاسلام سردار حسین طائب [فرمانده وقت بسیج و رئیس کنونی سازمان اطلاعات سپاه] و سردار محمدرضا نقدی [فرمانده فعلی بسیج] صادر و به آقای رئیسی عضو این کمیته ابلاغ می‌شد. من چند بار خواستم آقای رئیسی را عزل کنم، آقا سیدمجتبی اجازه نداد. اگر چه ظاهرا بنده رئیس قوه قضائیه هستم، اما در واقع این فرزند شماست که از طریق ابراهیم رئیسی حکم قضائی صادر می‌کند".

از یکی از مدرسین حوزه علمیه نقل شده زمانی که عده‌ای از پیامدهای بازداشت و یا حصر موسوی و کروبی ابراز نگرانی کردند، خامنه‌ای گفت: " اشراف به این پرونده و پیامدهای سیاسی و امنیتی را آقا سید مجتبی و کارشناسان مورد اعتماد بنده بر عهده دارند و جای نگرانی نیست".

محمد سرفراز سرپرست مستعفی و معترض صدا و سیما به نقش مجتبی خامنه‌ای در برکناری‌اش از مدیریت صدا و سیما چنین اشاره می‌کند: "در تعطیلات فروردین ماه ۹۵ [قبل از اعلام استعفا] جلسه‌ای با آقای طائب [رئیس سازمان اطلاعات سپاه] داشتم و گفتم که من تشکر می‌کنم از شما و چون ممکن است آقایان را نبینم، از طرف من از آقای حسین محمدی [معاون بررسی دفتر رهبری] و حاج‌آقا مجتبی تشکر کنید، زیرا زمینه را فراهم کردید که من از صداوسیما بروم و این جای تشکر دارد و من راحت می‌شوم. او به‌جای این‌که تکذیب کند، گفت خوب می‌خواهی بعدش چه کار کنی؟ گفتم بازنشسته می‌شوم."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  7 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: