ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مذاکره کنندگان برای مشورت راهی کشورهایشان شدند

بانگ آغاز "لغو تحریم ها"

از همه سو برخاسته است!

 
 
 
 
 

 

در هر زمینه ای که رهبر اظهار نظر می کند مسئولان باید مطابق آن حرف بزنند. عراقچی سرپرست هیات مذاکره کننده در وین هم مثل بقیه مقامات درعین حال که از نتیجه مذاکرات ابراز رضایت کرده و راهی تهران است تا گزارش را مستقیما به رهبر بدهد، مطابق آخرین سخنرانی رهبر  که گفته "مذاکرات نباید کش بیاید".

در تهران سخنگوی وزارت خارجه هم مطابق آنچه که به او اجازه داده اند درباره آن حرف بزند در باره پایان این مرحله از مذاکرات وین گفته است:

روند کنونی گفتگوها را به رغم دشواری‌ها و چالش‌های موجود، رو به جلو ارزیابی می‌کنیم. گروه ویژه اجرایی شدن لغو تحریم ها و بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شده است.

نماینده چین هم در پایان این مرحله از مذاکرات گفته است: رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در اولویت است. کار سازنده از طریق گفتگوهای نزدیک اتحادیه اروپا با ایالات متحده طی روزهای اخیر حاصل شده است.

هیات های مذاکره کننده برای مشورت راهی کشورهایشان شده اند.  پس از مشورت در پایتخت های خود، هفته آینده گفت و گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد. هفته آینده یک گروه کارشناسی برای گفتگو  تنظیم برنامه اجرای لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام  تشکیل می شود.

ربیعی سخنگوی دولت نیز روز گذشته گفت: امکان رفع تحریم ها وجود دارد. در اندک ترین زمان می توانیم لغو  تحریم ها را راستی آزمایی کنیم. گام به گام این مذاکرات به اطلاع مسئولان ذی ربط می رسد.

میخاییل اولیانوف  نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز گفت:

مذاکره کنندگان از دو هفته مذاکرات اخیر برای احیای توافق هسته ای (برجام) راضی اند. نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام اوایل هفته آینده تشکیل می‌شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  21 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: