ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 27 اردیبهشت

رای دادن و رای ندادن

در مرز 50 در صد است

 
 
 

 

 

نظر سنجی در هیچ کشور جهان دقیق نیست، بویژه در ایران که هم نظرسنجی ها دقیق و مستقل از حکومت و یا بدون ترس از عواقب آن انجام نمی شود و هم شرایط سیاسی و اجتماعی در شبانه روز تغییر می کند. البته از یاد هم نبریم که برخوردهای احساسی مردم با رویدادهائی که درباره آنها نظر سنجی می شود. از جمله انتخابات ریاست جمهوری که مردم توجه ویژه به آن دارند. یا در تائید و یا در نفی آن.

روز گذشته خبرگزاری ایسپا نتایج یک نظرسنجی را که در فروردین ماه درباره انتخابات 1400 انجام داده منتشر کرد. نتایجی که ایسپا گرفته بی شک با نزدیک شدن به روزهای انتخابات و بویژه پس از اعلام لیست تائید صلاحیت شده ها و مناظره های انتخاباتی دستخوش تغییرات خواهد شد. بهرحال آنچه را که می خوانید نتیجه ایست که ایسپا از نظرسنجی خود گرفته و نوشته است:

«بر اساس نتایج این نظرسنجی که از ۱۵۶۹ نفر به صورت مصاحبه تلفنی انجام شده بدین شرح است: ۴۹.۹ درصد پاسخگویان را مردان و ۵۱.۱ درصد آنها را زنان تشکیل دادند. همچنین ۲۶.۶ درصد پاسخ گویان در بازه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۴۶.۹ درصد در سنین ۳۰ تا ۴۹ سال و ۲۶.۵ درصد در بازه ۵۰ سال و بالاتر بودند. ۶۵ درصد پاسخگویان این نظرسنجی میزان تحصیلات خود را غیر دانشگاهی و ۳۵ درصد دانشگاهی اعلام کرده‌اند. همچنین ۶۹.۶ درصد پاسخگویان افراد متاهل و ۲۳.۹ درصد آنها افراد مجرد تشکیل بودند. ۳۸.۱ درصد پاسخگویان این نظرسنجی در مراکز استانها ۳۶ درصد در سایر شهرها و ۲۵.۹ درصد در روستاها سکونت داشتند.

پراکندگی جغرافیایی جمعیت نمونه ۳۱۰ شهرستان و روستاهای تابعه آن را در بر می گیرد. نرخ پاسخ در این طرح نیز ۶۵ درصد بوده است.

۴۳.۳ درصد از پاسخگویان گفته اند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد، ۴.۷ درصد احتمال زیاد شرکت خواهند کرد، ۲۰.۸ درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند، ۵.۸ درصد احتمال کمی دارد شرکت کنند و ۲۵.۳ درصد به هیچ وجه شرکت نخواهند کرد. »


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  17 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: