ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 29 اردیبهشت

ابراهیم رئیسی با "سر"

یا با "پا" به زمین خواهد آمد؟

 
 
 

 

 

احمد شمس: طی دو دهه اخیر تمامی افرادی که برای جانشینی رهبری مطرح شده بودند به نوعی حذف و یا نقش آفرینی آنان دچار آسیب شد.

مرگ مشکوک اکبر هاشمی رفسنجانی در استخر و درگذشت ابهام برانگیز هاشمی شاهرودی  از جمله مواردی بود که با حذف فیزیکی آنان، مساله جانشینی آن دو کان لم یکن شد.

در مورد صادق لاریجانی نیز زمانی که ریاست او قوه قضائیه را داشت، آمدنیوز در مورد ۶۳ حساب غیرقانونی تحت نظارت وی و جاسوسی دخترش و چند مورد دیگر اتهام هایی را مطرح کرد، که بعدها مشخص شد "وحید حقانیان" (منشی سایه به سایه رهبر) این گونه اخبار را توسط شیرین نجفی به روح الله زم می رسانده است. بدین ترتیب صادق لاریجانی از دور خارج شد.

در انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان با اشاره بیت رهبری، ابراهیم رئیسی با ۴۲ رای در برابر ۲۷ رای صادق لاریجانی  توانست نائب رئیس این مجلس شود.

اکنون نوبت ابراهیم رئیسی است که خود را گزینه احتمالی جانشینی رهبری میداند و اگر در شرایط فعلی اتفاقی برای رهبر فعلی بیفتد، شانس او برای رسیدن به جایگاه رهبری از همگان بیشتر است و می تواند مسئله جانشینی احتمالی مجتبی خامنه ای را با خطر روبرو کند.

بر اساس اخبار موثق دریافتی، حضور ابراهیم رئیسی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری بدون اذن رهبری بوده و وی نتوانسته در ضیافت افطاری که در ماه رمضان مهمان رهبری بوده، از رهبری کسب اجازه کند و فقط موضوع را با برخی از اعضای دفتر رهبری (اصغر میرحجازی مسئول بخش امنیتی بیت رهبری) در میان گذاشته است.

خبرهای موثق دیگر حکایت از عزم برخی از کاندیداهای اصولگرا بر باقی ماندن در صحنه تا آخرین لحظه رقابت ها دارد و آن وعده که با آمدن رئیسی در جبهه اصولگرایان اجماع ایجاد خواهد شد، دچار خدشه اساسی گشته است.

مثلث علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان در مناظره ها می تواند با نطق و استدلال قوی، ابراهیم رئیسی را (که نشان داده در مناظره و سخن گفتن تبحر نداشته و در فضای هیجانی اسیر حریف گشته و به شدت آسیب پذیر است) با چند حرکت مغلوب شود.  شاید آن زمان متوجه شود که پوست خربزه ای با هدایت مجتبی خامنه ای زیر پای او انداخته شده است.

در آن هنگام ابراهیم رئیسی دو راه بیشتر ندارد، یا همانند هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ که پس از حذف توسط شورای نگهبان، افکار عمومی را به نفع حسن روحانی بسیج کرد، با نقش آفرینی در جبهه اصولگرایان با کنار رفتن به نفع یکی از کاندیداهای اصولگرای حاضر در صحنه، مانع از رفتن تتمه آبروی خود شود و یا صبر کند تا در رقابتی شکننده که به دلیل تکثر کاندیداها به احتمال قوی انتخابات دو مرحله ای خواهد شد، پیروز یا مغلوب انتخابات شود، که در هر دو صورت شرایط پیش آمده برای او مطلوب نخواهد بود، چرا که یا رئیس جمهوری با آرای حداقلی، آن هم در مرحله دوم، و حتی کمتر از آرای سال ۹۶ خواهد بود و یا با شکست، به ریاست قوه قضائیه ای بازخواهد گشت که اقتدار گذشته را نخواهد داشت.

عقل حکم می کند رئیسی عطای ریاست جمهوری را به لقای آن ببخشد و پیش از شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری عزتمندانه از صحنه رقابت ها کنار برود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  19 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: