ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 فروردین 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 18 فروردین

نتایج نشست وین

به هیات امریکائی منتقل شد

 
 
 

 

 

نشست برجام روز گذشته (سه شنبه) در وین برگزار شد و پس از اظهارنظرهائی که در باره نتایج این نشست بیان شد و در ادامه میخوانید، قرار شد نتایج بدست آمده در نشست سه شنبه با هیات امریکائی که در وین بسر می برد در میان گذاشته شود و حاصل این گفتگو به جلسه جمعه 20 فروردین برده شود. در نشست سه شنبه  دو گروه در سطح کارشناسی برای رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای ایران موظف شدند تا گام‌های لازم را هم از سوی تهران و هم از سوی واشنگتن برای اجرای کامل برجام شناسایی کنند. بلافاصله کار رایزنی‌ بین گروه‌های تخصصی آغاز شد.

نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه 13 فرودین به صورت مجازی آغاز شده بود، روز گذشته با حضور هیأت ایرانی به ریاست عراقچی معاون وزیر خارجه و هیأت‌هایی از کشورهای 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا در وین دنبال شد.

معاون دبیرکل اقدام خارجی اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری نشست گفت : هدف روشن ما در این نشست بازگشت به اجرای کامل برجام از سوی تمام طرف‌هاست. اجلاس در گراند هتل شهر وین پایتخت کشور اتریش برگزار شد. عراقچی‌، که ریاست هیات ایران را در نشست کمیسیون برعهد داشت گفت: رفع تحریم های‌ آمریکا، اولین و ضروری ترین اقدام جهت احیای برجام است.

رییس کمیسیون مشترک برجام پس از نشست روز گذشته گفت که اتحاد و همت برای اجرای تعهدات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها وجود دارد. ما تماس‌های جداگانه ای را در وین با تمام طرف‌های مربوطه از جمله ایالات متحده تشدید خواهیم کرد. اعضای کمیسیون مشترک برجام روز جمعه (9 آوریل، 20 فروردین) بار دیگر در وین نشست خواهند داشت.

تقریبا همین نظرات را میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی بعنوان نتایج موفقیت آمیز نشست وین اعلام کرد..


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  7 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: