ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

25 فروردین 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 25 فروردین

چه کسی جوابگوی فاجعه

حمله به تاسیسات اتمی است؟

 
 
 

 

 

اولیانوف نماینده دانم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، در باره انفجار در سایت اتمی نطنز به نکته مهمی اشاره کرده که در کمال حیرت - و شاید هم برخی نفوذی ها در باشگاه خبرنگاران وابسته به اطلاعات سپاه- آن را واژگونه تبلیغ کرده اند.

الیانوف گفته است: «خرابکاران در تاسیسات نطنز احتمال عوارض جانبی قابل توجه را دست‌کم گرفتند!»

این عوارض جانبی می تواند پخش رادیواکتیو و یک فاجعه انسانی باشد، در غیر اینصورت او میتوانست بگوید که این نوع اقدامات می تواند "واکنش" داشته باشد نه عوارض. این اظهار نظر اولیاف پیش از حرکت عراقچی از تهران و رسیدن به وین بیان شده و ربطی به گفته او پس از ورود به وین و اعلام این که ایران می خواهد به سمت تولید اورانیوم 60 درصدی برود ندارد. گفته ای که عمدتا سیاسی و برای سرعت بخشیدن به تفاهم بر سر لغو تحریم ها طرح شده است. باشگاه خبرنگاران بجای تکیه روی گفته اولیانوف یعنی عوارض اقدامات انفجاری در تاسیسات اتمی ایران و توصیه به مقامات مربوط - بویژه سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه- برای طرح این خطر در سازمان ملل و سازمان انرژی اتمی جهانی، جمله اولیانوف را اینگونه به سود سیاست طرفداران بمب اتمی در جمهوری اسلامی تفسیر کرده است:

میخائیل اولیانوف، ضمن اشاره به تصمیم ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی گفت:

«کسانی که اقدام به خرابکاری در تأسیسات هسته ای نطنز کردند احتمالاً می خواستند روند احیای برجام را کند کنند، اما آنها احتمال عوارض جانبی قابل توجه این موضوع را دست کم گرفته بودند.»

آلودگی های نفوذی و تطبیق دادن سیاست های تبلیغاتی با سیاست خارجی اسرائیل را از یک جائی، از جمله همین ریزه کاری ها نیز می توان دنبال کرد و به نتایج بزرگ در حساس ترین نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی رسید. حتی اگر نویسنده این تفسیر هم ریگی به کفش و نعلینش نداشته باشد، باید مسئله را دنبال کرد و فهمید چه کسی به او رهنمود و خط داده تا جمله اولیانوف را اینگونه تفسیر کند و عملا ادعاهای نتانیاهو را مستند به جمله رهبر جمهوری اسلامی در باره توان تولید اورانیوم 60 در صدی تائید کند؟

ذکر و توصیه به تحقیق این نکات ربطی به موافقت و یا مخالفت با سیاست ها و حتی خود جمهوری اسلامی ندارد، بلکه به سرنوشت ایران و فاجعه انسانی که می تواند با انفجارهائی نظیر انفجار نطنز رخ بدهد ربط دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  15 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: