ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

به تحریک "کیف"

جنگ از اوکراین

 به مولداوی کشیده می شود؟

 
 
 
 
 

 

1- پسکوف سخنگوی کرملین روز پنجشنبه هشدار دارد: پر کردن اوکراین با تسلیحات، بویژه سلاح‌های سنگین، اقدامی است که امنیت این قاره را تهدید می‌کند و باعث بی‌ثباتی می‌شود.

" لیز تراس " وزیر خارجه بریتانیا روز چهارشنبه خواستار افزایش تحویل تسلیحات به اوکراین شد و تاکید کرد که زمان "شجاعت" است. او گفت: انبارهای ما مملو از  اسلحه‌های سنگین، تانک‌ها، هواپیماها می باشد - باید این تسلیحات را به اوکراین بدهیم و تولید خودمان را افزایش دهیم، ما باید همه این کارها را انجام دهیم.

2- روسیه درباره "اقدامات تروریستی" در جمهوری خود مختار " ترانس نیستریا " در مولداوی هشدار داد و آن را محکوم کرد. در این جمهوری نزدیک به 1500 نیروی نظامی روسیه مستقر هستند که از انبارهای سلاح های باقی مانده از دوران اتحاد شوروی در این جمهوری حفاظت می کنند. "ترانس نیستریا" تا پیش از فروپاشی اتحاد شوروی یکی از بزرگترین انبارهای تسلیحات نظامی شوروی بود. هشدار روسیه پس از یک رشته انفجار و سپس شلیک نظامی های اوکراین به طرف  روستائیان منطقه اطراف انبار مهمات روسیه داده شد. اکثریت مردم این جمهوری روس و روس زبان  هستند و بیم آن می رود که ارتش اوکراین و یا حتی ارتش مولداوی که تابع ناتوست به "ترانس نیستریا" حمله کند که دراین صورت ارتش روسیه خواه نا خواه به دفاع از آنها خواهد برخاست و دامنه جنگ اوکراین تا مولداوی گسترش خواهد یافت.

 روسیه از مقامات مولداوی خواسته که با مقامات "ترانس نیستریا" گفتگو کرده و مسائل و مشکلات خود را با گفتگو حل کنند.

"ترانس نیستریا " که نزدیک به نیم میلیون جمعیت دارد، پس از یک جنگ کوتاه در سال 1992 از مولداوی جدا شد. از آن زمان حدود 1500 سرباز روسی در آنجا مستقر شده اند تا امنیت این سرزمین را تضمین کنند. روز دوشنبه، یک ساختمان رسمی در پایتخت این جمهوری کوچک بنام "تیراسپول " هدف حمله موشکی قرار گرفت و یک برج رادیویی بر اثر دو انفجار روز آسیب دید.

مقامات محلی اعلام کردند که علاوه بر یک روستای مرزی ( با اوکراین) یک انبار بزرگ مهمات روسی توسط هواپیماهای بدون سرنشین مورد شناسایی قرار گرفت  و سپس از داخل اوکراین هدف تیراندازی قرار گرفت.

..https://www.humanite.fr/monde/live/20220428/direct-guerre-en-ukraine-kiev-prete-attaquer-la-russie-livraisons-d-armes-lourdes-l-ukraine-l-actualite-du-28-avril-743699


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۰ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: