ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انگلستان با امریکا

در جنگ افروزی شریک شده

"مورنینگ استار" روزنامه حزب کمونیست انگلستان

ترجمه آذرنگ

 
 
 
 
 

 

ناتو یک اتحادیه نظامی است که همیشه تحت سلطه ایالات متحده بوده است."سازمان پیمان آتلانتیک شمالی" قبل از پیمان ورشو تشکیل شد. زمانی که پیمان ورشو پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید، انتظار این بود که ناتو نیز منحل شود، اما این اتفاق نیفتاد و ناتو شروع به گسترش در شرق اروپا کرد. بخشی از دلیل این امر قدرت مجتمع نظامی- صنعتی غرب و ایالات متخده بود. با پیوستن کشورها اروپای شرقی به ناتو، آنها مجبور شدند تجهیزات نظامی شوروی خود را کنار بگذارند، بنابراین خرید تسلیحاتی از غرب، (عمدتاً ایالات متحده) شروع شد. این برای صنایع نظامی ایالات متحده سودآور بود. از آنجایی که درگیری ها در سراسر جهان بیداد می کند، باید به خاطر داشت که برای برخی، جنگ تجارت خوبی است. گسترش به شرق ناتو به معنای رسیدن ناتو به مرزهای روسیه بود. این یک تحریک مستقیم بود، بویژه زمانی که ناتو به طور منظم تمرینات نظامی را در سرزمین هم مرز با روسیه انجام می داد و اوکراین نیز به یک شریک ناتو برای«جنگ» تبدیل شد. این تحریکات ناتو زمینه ساز حمله روسیه به اوکراین شد.

ناتو از ابتدا سیاست حفظ سلاح های هسته ای و سیاست اولین استفاده کننده از سلاح های هسته ای را داشته است. وقتی در پارلمان از دولت بریتانیا پرسیده شد که آیا از سیاست استفاده اول از سلاح هسته ای پیروی می کند؟  نخست وزیر پاسخ داد: "بله"، همانطور که ما در ناتو هستیم  و این سیاست ناتو است" . برای بریتانیا که مدعی سیاست خارجی مستقل است این پاسخ شرم آور است .

اکنون ناوگان هسته ای زیر دریایی برینانیا  "ترایدنت" در ناتو "ادغام" شده است .از" ترایدنت" به عنوان یک "بازدارنده هسته ای مستقل" یاد می شود، اما اینطور نیست. موشک ها از ایالات متحده خریداری شده است  و خدمه آن در ایالات متحده آموزش دیده اند. این زیردریایی ها در اسکاتلند مستقر هستند که "پایگاه پیشرو ایالات متحده در اروپا" است. بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، که بریتانیا نیز آن را امضا کرده، کشورهای مجهز به سلاح هسته‌ای، طبق ماده ششم، باید خلع سلاح هسته‌ای را با «حسن نیت» دنبال کنند. آیا حسن نیت وجود داشته است؟ سلاح های هسته ای توسعه یافته و تعداد آنها افزایش یافته است. سال گذشته بوریس جانسون در بررسی یکپارچه نیروی  دفاعی اعلام کرد که تعداد کلاهک های هسته ای 44 درصد افزایش می یابد. این در حالی است که اکثریت کشورهای جهان معاهده منع سلاح های هسته ای را که مورد موافقت سازمان ملل قرار گرفته  امضا کرده اند. در اینجا نیز ناتو نقش منفی ایفا کرده و فعالانه از ورود کشورهای عضو ناتو به مذاکرات جلوگیری کرده، چه رسد به امضای آن.

ناتو مدت ها پیش از ماندن در منطقه اقیانوس اطلس شمالی چشم پوشی کرد و اکنون ناتو جهانی است.

ناتو 9 "شریک جهانی" دارد - افغانستان، استرالیا، کلمبیا، عراق، ژاپن، جمهوری کره جنوبی، مغولستان، نیوزیلند و پاکستان. کلمبیا نیز در سال 2017 به ناتو ملحق شد. ناتو با افتخار بر عضویت کلمبیا می بالید زیرا این اولین کشور آمریکای لاتین است که وارد ناتو شده است.

باز هم، ناتو یک بار دیگر  قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد: طبق معاهده "تلاتلولکو"، آمریکای لاتین به یک منطقه عاری از سلاح هسته‌ای تبدیل شد - اما ناتو یک ائتلاف دارای سلاح هسته‌ای است و با عضویت کلمبیا در ناتو امریکای لاتین در تهدید سلاح هسته ای قرار می گیرد . در اروپا، به طور رسمی دو کشور مسلح هسته ای، بریتانیا و فرانسه وجود دارد. با این حال، ناتو شش پایگاه آمریکایی مجهز به سلاح هسته ای در سراسر اروپا ایجاد کرد. آنها در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند، ترکیه هستند . یکی هم  در روستای "لیکنهیت" در شرق انگلیا " در انگلستان.

این امر عملاً باعث شد که این پنج کشور به کشورهای هسته ای تبدیل شوند، زیرا خلبانان و خدمه آنها باید برای استفاده از هواپیماهای جنگنده مجهز به سلاح هسته ای آموزش می دیدند.

تسلیحات هسته ای در سال 2008 از "لیکنهیت" برداشته شد. در آن زمان این سایت دارای 33 انبار زیرزمینی بود و حدود 110 بمب گرانشی "ب 61" در ذخیره داشت که می توانست از هواپیماهای جنگی" اف ـــ 15 ای" مستقر در آنجا  حمل و پرتاب شود.

گزارشی از "هانس کریستنسن"، مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای در فدراسیون دانشمندان آمریکایی، بیان می‌کند که وزارت دفاع ایالات متحده بریتانیا را به فهرست مکان‌های ذخیره تسلیحات هسته‌ای ناتو در اروپا اضافه کرده است .

تحت یک برنامه زیرساختی چند میلیون دلاری این تسلیحات هسته ای در این مکان ها مدرنیزه می شوند. "هانس کریستنسن "بر این باور است که در پایگاه "ار. آ.اف ــــــ لیکنهیت" در 80 مایلی لندن، قبلاً یک هواپیمای جنگنده با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به نام "اف 35.ای"دریافت شده. اکنون در مجموع پیش بینی می شود که 24 فروند هواپیمای "اف 35 .ای "در آنجا مستقر است.

این  تحرکات آمریکا قطعا به صلح جهانی منجر نخواهد شد. ایالات متحده تنها کشوری است که سلاح های هسته ای خود را خارج از مرزهای خود مستقر کرده است و این بی ثبات کننده است. این امر بریتانیا را بیش از پیش به جنگ افروزی آمریکا و ناتو وصل می کند.

.https://www.morningstaronline.co.uk/article/f/how-nato-promotes-use-nuclear-weapons-0


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: