ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با پیروزی در انتخابات "ملانشون" نخست وزیر می شود

اتحاد چپ فرانسه

برای شرکت انتخابات پارلمانی 
 
 

 

 

به پیشنهاد و ابتکار ژان لوک ملانشون رهبر حزب "فرانسه نافرمان " که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری  این کشور 22 درصد آرا را به دست آورد، گردهمایی بی‌سابقه نیروهای چپ فرانسه، برای مقابله با احزاب راست فرانسه در انتخابات مجلس که در ماه ژوین برگزار خواهد شد تشکیل شد. "گسست از  سیاست های مکرون و ایجاد تغییرات بنیادین  اجتماعی،  اقتصادی، سیاسی و محیط زیستی  بعنوان محورهای برنامه مشترک این نیروها اعلام شد. این همایش امیدی را در بخش های وسیعی از جامعه فرانسه بوجود آورد که تا انتخابات ریاست جمهوری تصور نمی شد.

نکته مهم این همایش اتحاد حزب کمونیست فرانسه با حزب "فرانسه نافرمان" به رهبری ژان لوک ملانشون " بود. این اتحاد می تواند اکثریت پارلمان فرانسه را بدست آورد و در نتیجه نخست وزیر آینده فرانسه از همین میان همین اتحاد برخواهد خواست که حدس قریب به یقین زده می شود که این نخست وزیر "ملانشو" خواهد بود.

درهمین ارتباط "کلمانتین اوتن"، نماینده حزب "فرانسه نافرمان" در مجلس گفت : «از اینکه شاهد شکل‌گیری اتحاد چپ برای انتخابات مجلس در ماه  ژوئن هستم خوشحالم. ما در یک نقطه عطف تاریخی زندگی می کنیم. غیرقابل تصور بود که کمونیست ها جایگاه  خود را در این اتحاد نداشته باشند.

"استفان پئو"، نماینده حزب کمونیست در مجلس فرانسه نیز گفت: «این خبر بسیار خوبی است که می تواند به یک رویداد تاریخی و اساسی برای فرانسوی ها منجر شود. من این توافق را ایجاد یک اتحاد پایدار، حداقل برای پنج سال آینده، به منظور ایجاد تغییر مهم در فرانسه میدانم. تغییری که ابتدا با تعیین حداقل دستمزد 1400 یورو و پائین آمدن سن  بازنشستگی به 60 سال خواهد بود .

شورای ملی حزب کمونیست فرانسه با 120 رای موافق، 25 رای مخالف و 13 رای ممتنع به اتحاد چپ برای انتخابات پارلمانی در فرانسه پیوست.

کمونیست ها، حزب "فرانسه نافرمان "  و بوم شناسان و اکولژیست های  ـــ سبزها  بر اساس یک پروژه دولتی به اتحاد دست یافتند. بموجب این پروژِه  علاوه بر تعیین حداقل دستمز 1400 یورو، پائین آمدن بازنشستگی از 60 سالگی، توقف قیمت کالاهای اساسی نیز برنامه این اتحاد در مجلس آینده است.

 

https://www.humanite.fr/politique/legislatives-2022/une-union-pour-gagner-l-assemblee

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: