ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پرواز "سوخو ۳۵"

در آسمان ایران دیده شد!

 
 
 

 

 

در روز ارتش هواپیماهای جنگنده ای در ایران در آسمان ظاهر شدند که گفته شد برخی از آنها "سوخو ۳۵" روسی بودند. این خبر را نه سپاه و نه ارتش تائید نکردند، اما خبرگزاری های خارجی نه تنها خبر را منتشر کردند بلکه بعنوان تفسیر آن نوشتند که با مجهز شدن به این جنگنده، عملا موازنه قدرت هوائی در منطقه به نفع ایران تغییر کرده است. روز گذشته برخی منابع روسی اعلام کردند که اولین اسکادران جنگنده سوخو-۳۵ وارد ایران شده است.

سوخو۳۵ یکی از قدرتمند ترین جنگنده‌های جهان است که به رادار پیشرفته  035N  مجهز است و امکان کشف ۳۰ هدف و درگیری با ۸ هدف را ‌بطور همزمان دارد. هدایت این هواپیما نیازمند دوره های پیچیده آموزشی است و ظاهرا خلبان های ارتش و سپاه این دوره ها را گذرانده اند. شاید در روسیه و شاید هم در کلاس های ویژه در ایران.

حداکثر سرعت این جنگنده در ارتفاع پست ۱۵۰۰ کیلومتر و در ارتفاع بالا ۲۵۰۰ کیلومتر بر ساعت است و عمر عملیاتی موتورهای قدرتمند آن در هر دوره خدمت قبل از نیاز به کنترل و اورهال ۴ هزار ساعت است.

این جنگنده بطور همزمان به انواع موشک‌های هوا به ‌هوا و هوا به ‌زمین و ضد کشتی و ضد رادار نیز مسلح می‌شود، علاوه بر آن توانایی پرتاب و شلیک انواع بمب و موشک‌های لیزری و ماهواره‌ای و راداری را نیز دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: