ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انتشار فیلم تسلیم

بدون شرط آلمان در جنگ دوم

 
 
 

 

 

خبرگزاری "ریا نوستی" فیلم شب 8 و 9 ماه می 1945 را که مربوط به لحظه تسلیم بی قید و شرط آلمان نازی در جنگ دوم جهانی است منتنشر کرد. قرار داد تسلیم  در حومه شهر برلین امضا شد. برای امضای این سند، هیئت آلمانی تحت اسکورت ارتش بریتانیا به «کارل شورست» برده شد.
این تسلیم نامه شامل بندهایی در مورد توقف درگیری ها، خلع سلاح کامل ورماخت (ارتش هیتلری) و انتقال کل زرادخانه نظامی آن به فرماندهی عالی متفقین بود. پس از این مراسم، دولت رایش سوم منحل شد و ارتش آلمان سلاح های خود را زمین گذاشت. بدین ترتیب جنگ بزرگ دوم جهانی در اروپا خاتمه یافت اما  ژاپن به جنگ علیه چین ادامه داد. در این جبهه نیز چینی ها با کمک اتحاد شوروی توانستند ژاپن را شکست بدهد و متعاقب آن انقلاب چین به پیروزی رسید. در مراحل پایانی این شکست امریکا بیمناک از نفوذ اتحاد شوروی در منطقه وارد جنگ شد و درحالیکه جنگ خاتمه یافته بود برای نشان دادن دندان اتمی خود به شوروی و اروپا، دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را بمباران اتمی کرد. امریکا دراین زمان یگانه کشور اتمی جهان بود که این انحصار پس از چند سال توسط اتحاد شوروی تحت رهبری استالین شکست و آن کشور نیز تبدیل به قدرت اتمی شد.

انتشار فیلم تسلیم بدون قید و شرط آلمان هیتلری، امسال به آن دلیل که آلمان در کنار امریکا تبدیل به حامی اصلی دولت نازیست اوکراین شده معنائی ویژه دارد. این همسوئی و حمایت آنچنان است که تا 24 ساعت پیش از سالروز پیروزی بر فاشیسم، دولت آلمان نمی خواست اجازه بدهد تظاهرات سنتی این روز با پرچم روسیه در برلین انجام شود که البته سرانجام زیر فشار افکار عمومی تسلیم شد اما همزمان به اوکرائینی ها مهاجر نیز اجازه تظاهرات حمایت از دولت نازیست اوکراین در برلین را داد. اقدامی که می تواند در سالروز پیروزی بر فاشیسم تبدیل به رویاروئی در تظاهرات این روز در برلین شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: