ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران:

نشانه های نوین آرایش جهانی

با دقت زیر نظر ایران است!

 
 
 

 

سرلشکر باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح، در جریان سفر به کشور پادشاهی عمان که نزدیک ترین رابطه را در میان کشورهای منطقه با ایران دارد، نوع نگاه خود به سیاست راهبری نگاه به شرق را به گونه ای تقریبا مشابه نظرات علی شمخانی بیان کرد. سخنان شمخانی و اهمیت موضع گیری فرماندهان نظامی را نیز در همین شماره پیک نت می خوانید. تلویزیون های سه قلوی لندنی برای منحرف کردن افکار عمومی مردم ایران از ماهیت این سفر و آنچه سرلشگر باقری گفت، خبر و گزارش های خود را روی نوع لباس او متمرکز کردند و این که چرا در دیدار با فرمانده ارتش عمان لباس نظامی نپوشیده بود. این شیوه اطلاع رسانی همه این رسانه ها برای منحرف کردن افکار عمومی است.

باقری در عمان چه گفت که رسانه های یاد شده سعی کردند آنها را حاشیه نوع لباس باقری قرار بدهند؟ او گفت:

رهبری مطلق بر جهان با شکست مواجه شده است. نشانه‌های این شکست را در عقب‌نشینی فرارگونه از عراق و افغانستان و کاهش چشمگیر نیروهای نظامی آمریکا در غرب آسیا، سردرگمی آمریکا در استقرار در غرب آسیا، جنوب چین و غرب اروپا و سایر عوامل می‌توان دید.

 آمریکای امروز بطور چشمگیری نسبت به گذشته ضعیف‌ تر و منزوی‌ تر شده است. اسرائیل از سودای در اختیار گرفتن نیل تا فرات و تجربه پیروزی در جنگ با اعراب و در اختیار داشتن قدرت نظامی، در سراشیبی افول قرار گرفته و پس از شکست در جنگ ۳۳روزه در عرصه‌های گوناگون دچار مشکلات اساسی است. چین تبدیل به قدرت اول اقتصادی جهان شده و از آمریکا پیشی گرفته است. سرمایه‌گذاری چین در آسیا و  آفریقا و قدرت نظامی آن نشانه مهم دیگری از تغییر در هندسه نظم و قدرت جهان است.

عبور روسیه از اعتماد به غرب و ایستادگی در برابر توسعه ناتو به ‌سمت شرق حتی به‌ قیمت درگیر شدن در یک جنگ و از سوی دیگر اصرار آمریکا بر ادامه جنگ حتی به ‌قیمت انهدام زیرساخت های اوکراین و اصرار روسیه بر ایجاد یک منطقه حائل، اینها همگی نشانه های تغییرات مهم جهانی است. جنگ در اوکراین به ‌نظر می‌رسد به‌سادگی پایان نخواهد یافت و با مسدود شدن مسیرهای انتقال کالا و انرژی به اروپا موجب ایجاد نگاه به شرق در روسیه خواهد شد.

پیشرفت علوم جدید از دیگر ویژگی‌های جهان جدید است که آمریکا در این حوزه نیز دیگر سرآمد جهان نیست. آمریکا در مسیر افول قرار گرفته است و اگر اروپا و سایر هم‌پیمانان آمریکا، خود را از زنجیرهای حمایت کورکورانه آمریکا رها نکنند همراه با آن به قهقرا خواهند رفت.

آسیا و شرق مقابل زورگویی آمریکا هم‌ نظر هستند و دولت‌ها با جمع شدن در پیمان شانگهای در مسیر هم‌افزایی قرار دارند، این بخش از جهان قطعاً قدرت برتر آینده جهان خواهد بود.

ایران با دارا بودن موقعیت و منابع ممتاز دارای تاریخی سرشار از افتخار و سربلندی و ظرفیت بالقوه کم‌ نظیری در رشد جهش‌ گونه در سلسله ‌مراتب قدرت جهانی است.

قدرت بازدارنده نظامی در جهت دوستی و برادری با کشورهای همسایه و ایستادگی در برابر زورگویی آمریکا سپر امنیتی خوبی فراهم کرده است و سیاست قطعی کشور برای توسعه صلح و دوستی با همسایگان و عدم چشم‌داشت به سرزمین و منافع دیگران بستر لازم برای بهره‌مندی کشورهای دوست از ظرفیت‌های ایران را فراهم کرده است.

نیروهای مسلح ایران از هم‌افزایی ارتش‌های بزرگ کشورهای آسیایی در قالب پیمان شانگهای برای شکل‌دهی به یک توان برتر صلح‌ جوی جهانی، از تولید مشترک محصولات نظامی مورد نیاز استقبال می‌کند و در قبال ایفای نقش خود در امنیت منطقه پاسخگو است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: