ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فرانسه با ادعای صلح

آب به آسیاب جنگ اوکراین می ریزد

راشا تودی- ترجمه نوید بوستان

 
 
 

 

به گزارش روزنامه Ouest-France، پاریس پس از گفتگوهای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود در شامگاه یکشنبه، رئیس جمهور فرانسه وعده داد که چندین گردان اوکراینی را به  خودروی های زرهی و تانک سبک مجهز کرده و به پرسنل نظامی اوکراینی آموزش خواهد داد.

در همین رابطه، کاخ الیزه یادآوری کرد که فرانسه قبلاً سیستم های دفاع هوایی Mistral و میان برد کروتال را به کیف منتقل کرده است و اکنون به همراه ایتالیا در حال بررسی امکان تأمین بیشتر سیستم های SAMP / T با فناوری پیشرفته در اوکراین هستند.

 سخنگوی دولت ماکرون در پاسخ به سوالی درباره تحویل احتمالی جت‌های جنگنده به اوکراین، گفت، صحبت در باره این موضوع هنوز زود بنظر می رسد. وی یادآوری کرد که ابتدا باید آموزش خلبانان را سازماندهی کرد، که فرآیندی طولانی و پیچیده  خواهد بود.

 به نوشته این روزنامه، در بیانیه مشترک مکرون و زلنسکی آمده است که فرانسه نه تنها به کیف در سطح ملی کمک می کند، بلکه در برنامه های کمک نظامی و آموزشی برای سربازان اوکراینی مستقر توسط اتحادیه اروپا و ناتو نیز مشارکت فعال دارد. این روزنامه می نویسد که پاریس قصد دارد در سال 2023 2000 اوکراینی را در قلمرو خود و 4000 نفر دیگر را در لهستان آموزش دهد، جایی که بیش از 200 کارشناس نظامی فرانسوی برای  آموزش دادن اعزام شدند.

 به گزارش این خبرگزاری، مکرون و زلنسکی همچنین خواستار تحریم‌های جدید علیه روسیه و تقویت روابط میان اوکراین و غرب شدند. وی افزود: اوکراین و فرانسه توافق دارند که فشار جمعی ما بر روسیه باید از طریق اعمال تحریم‌های جدید افزایش یابد تا توانایی این کشور برای ادامه خصومت‌های غیرقانونی کاهش یابد.

 

https://russian.rt.com/inotv/2023-05-15/Ouest-France-bronemashini-tanki-novie-sankcii


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: