ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه سالگرد تاسیس نهضت آزادی ایران

کم هزینه ترین فعالیت سیاسی

حرکت در چارچوب قانون اساسی است

 
 
 
 
 

 

نهضت آزادی ایران، که فعالیت قانونی و علنی آن، مانند چند حزب اسلامی و غیر اسلامی دیگر (قربانیان سیاسی دهه ۶۰ )، در جمهوری اسلامی ممنوع شده،  در سالگرد تاسیس خود اطلاعیه ای منتشر کرد. در این اطلاعی از جمله آمده است:

«فشارهای امنیتی از آغاز تاسیس نهضت آزادی ایران در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۴۰ علیه آن شروع شد که همچنان نیز ادامه دارد. ما مسلمان، ایرانی، مصدقی و ملتزم به قانون اساسی هستیم. ما در راستای عبور از دو عامل توسعه‌ نایافتگی که همانا «استبداد سیاسی» و  «خرافات دینی» است فعالیت کرده و می کنیم. نهضت آزادی ایران اعلام می‌دارد که در شرایطی که ابربحران‌های ساختاری، جامعه و امنیت ایران را تهدید می‌کند، سیاست‌ورزی صبورانه و تلاش پیگیر برای گذار خشونت‌پرهیز، فعالیت علنی و در چارچوب قانون، کم‌هزینه‌ترین شیوه مبارزات سیاسی قلمداد می‌شود.

نهضت آزادی ایران ضمن حمایت از مطالبات جنبش اجتماعی اعم از کارگران، معلمان، هنرمندان و دیگر صنوف و طبقات اجتماعی و اعلام هم‌دردی با ملت شریف ایران که در رخدادهای اعتراضی سال ۱۴۰۱ متحمل سختی‌ها و مصیبت‌هایی شدند و بر اساس تجربه شصت و دو سال فعالیت سیاسی و فرهنگی، یادآوری می‌کند که  جوانان ایرانی و به‌ویژه زنان؛ رسالتی دشوار و انکارناپذیر به عهده دارند که جز با گفت‌وگوی ملی، به نتیجه نخواهد رسید.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: